| کد خبر: 247721 |

ارائه ۱۵ خدمت اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از طریق واحد خدمات هوشمند

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان یکی از دستگاه های پیشرو در هوشمند سازی، ۱۵ خدمت اصلی خود را از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند به مخاطبان خود ارائه می دهد.

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان یکی از دستگاه های پیشرو در هوشمند سازی، ۱۵ خدمت اصلی خود را از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند به مخاطبان خود ارائه می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حسین متولی حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان بیان کرد: با عنایت به تکالیف قانونی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه های دولتی مکلف هستند در راستای شفاف سازی و کمک به متقاضیان برای عدم مراجعه حضوری به دستگاه های دولتی، خدمات اختصاصی خود را که دارای شناسنامه از سازمان اداری و استخدامی هستند، در قالب پنجره واحد خدمات هوشمند ارائه دهند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن اعلام این مطلب افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی در تعامل با سازمان امور استخدامی و اداری کشور، ۱۵ خدمت اصلی و ۷۳ زیر خدمت شناسه دار را ثبت کرده است، در این راستا این سازمان از شهریورماه ۱۴۰۱، پورتال پنجره خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به آدرسkhedmat.rmto.ir را راه اندازی کرد که هموطنان و کاربران جاده ای می توانند با مراجعه به این سایت، بعد از مطالعه فایل راهنما خدمات مورد نیاز خود را تقاضا دهند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه ماموریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دو حوزه ارائه می شود گفت: استعلامات حوزه راهداری شامل نگهداری راه ها و ابنیه فنی آن، ارتقا ایمنی راه ها و روشنایی آن، احداث و بهسازی راه های فرعی و روستایی، ارائه مجوز مجتمع های خدماتی رفاهی و عوارض آزادراه هاست و حوزه دوم، حوزه حمل و نقل جاده ای است که شامل خدمات مرتبط با توسعه حمل و نقل بین المللی، نوسازی ناوگان، مجوز فعالیت رانندگان و ناوگان حمل و نقل جاده ای و اطلاع رسانی وضعیت راه های کشور و رسیدگی به تخلفات و پاسخگویی به شکایات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

متولی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به به پورتال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخواست خود را بر اساس استان مورد نظر و نوع خدمت خود ثبت کنند، بعد از ثبت کد رهگیری برای متقاضی پیامک خواهد شد که متقاضیان می توانند درخواست خود را مرحله به مرحله رصد کنند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان بیان کرد: بر اساس قانون یاد شده پیش بینی شده است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در درگاه ملی خدمات هوشمند الکترونیک به نام gov.ir تمام خدمات واحد دستگاه ها را ارائه دهد که ابراز هویت متقاضیان یک بار انجام می شود.

متولی با اشاره به این که این سازمان در حوزه حمل و نقل جاده ای بیشترین متقاضی در پنجره خدمات هوشمند را دارد گفت: با توجه به این که بیش از ۵۰۰ هزار راننده حرفه ای در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر مشغول فعالیت هستند، بیشترین تقاضا در حوزه حمل و نقل مربوط به اخذ و تمدید کارت هوشمند رانندگان و کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری است.

متولی در خصوص نحوه اطلاع رسانی به رانندگان برای استفاده از درگاه خدمات هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اطلاع رسانی از طریق ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور، انجمن ها، اصناف، ارسال پیامک به رانندگان ناوگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و نیز اپلیکشن راهبران در تلفن های همراه هوشمند انجام خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.