| کد خبر: 244087 |

◄ نگهداری راه‌های کشور سالانه به ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سالانه برای نگهداری و ایمن سازی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه به غیر از راه‌های روستایی بیش از یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سالانه برای نگهداری و ایمن سازی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه به غیر از راه‌های روستایی بیش از یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد تیموری شامگاه چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: اداره راهداری در زمستان و حوادث‌های تلخ و شیرین و اربعین خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی یادآوری کرد: حمل و نقل جاده‌ای سهم بسیار خوبی در جابه جایی کالا و خدمات دارد و در حوادث طبیعی سیل و زلزله و دیگر حوادث، راهداری، نخستین دستگاهی است که در صحنه حاضر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با توجه به اینکه استان زنجان در کریدور شرق به غرب کشور قرار گرفته است اهمیت زیادی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارد.

تیموری ادامه داد: این استان علاوه بر اینکه در حمل کالاهای اساسی سهم خوبی دارد در همایش پیاده‌روی اربعین هم بسیاری از نیازهای سازمان راهداری را پاسخ می‌دهد.

وی اظهارداشت: مشکلات استان زنجان بیشتر مربوط به آزادراه زنجان - تبریز است و با توجه به اینکه این مسیر پروژه مشارکتی است، بخش دولتی نمی‌تواند هزینه کند و بانک‌های سرمایه گذار هم منابع لازم برای سرمایه گذاری در این حوزه را ندارند که باید اقدام مشترکی انجام و این مسیر ارتباطی از وضعیت فعلی خارج شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از تشکیل قرارگاه مرکز اربعین خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود اربعین امسال بیش از پنج میلیون نفر به کربلا مشرف شوند که این تعداد در زمان برگشت افزایش خواهد یافت و نیازمند حجم بالایی از خدمات است.

تیموری خاطرنشان کرد: سالانه برای نگهداری و ایمن سازی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه به غیر از راههای روستایی بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پول نیاز است و در بهترین شرایط نیز کمتر از  ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پول داریم.

وی تاکید کرد: در تلاش برای جذب اعتبارات پایدار در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستیم چرا که یکی از دلایل اصلی مشکلاتی که در حوزه اعتبارات با آن مواجه شده ایم تغییراتی ایجاد شده در هزینه‌هاست.

۹ درصد ارزش افزوده کشور در بخش حمل و نقل جاده‌ای تولید می‌شود

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۹ درصد ارزش افزوده کشور در بخش حمل و نقل جاده‌ای تولید و ۹۰ درصد از جابه جایی بار مسافر از طریق ناوگان جاده‌ای محقق می شود.

تیموری افزود: در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی جابه جایی محدود بوده و بیشترین سهم جابجایی مربوط به حمل و نقل جاده‌ای است.

وی، سازمان راهداری را ابر سازمانی دانست که حجم کار حوزه حمل و نقل جاده‌ای بسیار زیاد است و سالانه بیش از ۵۰۵ میلیون تن بار در توسط ۳۶۰ هزار دستگاه  ناوگان جاده‌ای جا به جا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورگفت: ۱۰۰ میلیون  نفر در سال توسط ۳۶ هزار ناوگان حمل و نقل مسافربری جا به جا می‌شود، افزود: طی سال گذشته ۹.۳ میلیون تن بار از طریق ناوگان جاده‌ای به صورت ترانزیت جابه جا شده است.

تیموری افزود: یکهزار شرکت حمل و نقل بین المللی با ۶۱۰ هزار راننده حرفه‌ای با کارت هوشمند در سطح کشور فعالیت دارند

وی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مهم این سازمان در حوزه حمل و نقل مربوط به عمر ناوگان است که اکثریت فرسوده هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه این میزان فرسودگی ناوگان به حدی است که کارخانجات داخلی توان تولید و جایگزینی ناوگان را ندارند. 

 در پایان این مراسم جعفر قزوینیان به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان معرفی و از خدمات عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل قبلی این اداره قدردانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.