| کد خبر: 242023 |

◄ توزیع لاستیک مورد نیاز ناوگان عمومی بر اساس پیمایش

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس پیمایش توزیع خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس پیمایش توزیع خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، داریوش باقرجوان در گفتگو با رسانه ملی در خصوص تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان سنگین کشور گفت: با توجه به حذف ارز ترجیحی از تامین ملزومات بخش حمل و نقل از جمله روغن موتور و لاستیک، باید تولیدات داخلی این محصولات به سهولت و به قیمت مصوب درب کارخانه در اختیار بخش حمل و نقل قرار گیرد.

وی افزود: چه در بخش باری و چه در بخش مسافری، لاستیک های موجود و بخصوص لاستیک های تولید داخل که در سامانه کالاها وجود دارد بر اساس پیمایش ناوگان به خودروها تعلق می گیرد.

باقرجوان با بیان اینکه اگر مولفه های تاثیرگذار بر قیمت حمل تغییر کند طبیعی است که قیمت نیز جابجا شود افزود: این اصلا مورد علاقه بخش حمل و نقل نیست یعنی بخش علاقه مند است که با قیمت مناسب کالا را حمل کند تا اثرات روانی و اقتصادی قضیه به حداقل برسد اما یکی از ملزومات ما روغن موتور و لاستیک و مواردی است که در هزینه های جاری ناوگان چه در بخش مسافر و چه در بخش کالا تاثیر دارد.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی در تامین نهاده های این صنعت افزود: اگر تولید این نهاده ها در داخل کشور انجام می شود باید به سهولت و به قیمت مصوب درب کارخانه در اختیار مالکان قرار گیرد و شرایطی که الان وجود دارد این است که ما بر اساس پیمایشی که ناوگان انجام می دهد باید به لاستیک هایی که در سامانه کالا وجود دارد دسترسی داشته باشیم.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه باید بتوانیم 80 درصد لاستیک های مورد نیاز ناوگان حمل و نقل جاده ای را از طریق پیمایشی که انجام می شود ساماندهی کنیم افزود: نیازی نیست که وقتی وسیله ای پیمایشی ندارد لاستیک دریافت کند و این ملاک و معیار خوبی است و باید کارسازی شود تا سیستم های پیمایشی خودمان را با سیستم سامانه کالا متصل کنیم اما نگرانی ما این است لاستیکی که در کشور وجود دارد وارد چرخه عرضه از طریق بازار آزاد و رقابتی نشود و معتقدیم باید نظارت ها کامل باشد و در سامانه افرادی که نیاز دارند بتوانند لاستیک مناسب را تهیه کنند.

وی در خصوص وضعیت لاستیک های عرضه شده در سامانه نیز گفت: اگر مالکی در سامانه ثبت نام و حواله را دریافت کند، لاستیک به همان قیمت حواله است و نزدیک به 30 درصد مصرف ناوگان کشور از تولیدات داخل است و عمده تولید های داخلی لاستیک های بایاس هستند که خیلی مصرف جاده ای ندارند و به جز سایز 1224 که در کفی تریلی ها و کامیون های ما استفاده می شود، ما دنبال لاستیک های رادیال هستیم که بیشتر مصرف دارند و زمان فرسایش و نوع ایمنی شان در تردد جاده ای بالاتر است.

باقرجوان درباره این سوال که: دبیر انجمن کامیون داران گفته هم وزارت صمت و هم تولید کنندگان و عاملان فروش می دانند که بخشی از لاستیک های تولید داخل، وارد سامانه کالا نشده و به بهانه هایی مثل اختصاص به برخی نهادها از جمله شهرداری ها، خارج از فرآیند وزارت صمت توزیع می شود گفت: پاسخ این سوال با وزارت صمت است ولی چیزی که ما پیگیری کردیم این است که حداقل 80 درصد لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای تولید داخل را از طریق پیمایش توزیع کنیم و معتقدیم قطعا دستگاه نظارتی هم باید وارد شود و اگر مشکلی هست باید رسیدگی کنند تا حتما این دغدغه و نگرانی برطرف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.