| کد خبر: 205310 |

شوک برف به اردبیل؛ تردد در جاده‌های اصلی متوقف شد

مطابق اظهارات مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بعد از یک شبانه روز بارش سنگین برف صبح امروز 22 بهمن‌ماه کمترین دما از ایستگاه نمین با 14 درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شد و در اردبیل نیز دما به 10 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

تین نیوز

 سامانه بارشی و سردی که از روز شنبه 19 بهمن‌ماه وارد استان اردبیل شده بود تا امروز 22 بهمن‌ماه موجب کاهش محسوس دما و بارش قابل ملاحظه  برف و باران در سطح استان شد.

این وضعیت نه تنها برای اردبیل تازگی ندارد بلکه اردبیلی‌ها در هفته‌های پایانی سال آب و هوای اصلی زمستانی خود را بار دیگر تجربه کردند و حسرت برف بر دل کشاورزان نماند.

با این وجود چنین وضعیت جوی محکی برای دستگاه‌های امدادرسان است که از قضا برخی به خواب زمستانی گرفتار شده‌اند و برف یک متری آن‌ها را شوکه کرد.

مطابق اظهارات مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بعد از یک شبانه روز بارش سنگین برف صبح امروز 22 بهمن‌ماه کمترین دما از ایستگاه نمین با 14 درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شد و در اردبیل نیز دما به 10 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

بارش یک متری برف در اردبیل

 سیاوش محمدی گفت:  از زمان شروع فعالیت این سامانه تاکنون بیشترین بارش برف از شهرستان خلخال با ارتفاع 77 سانتی‌متر گزارش شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به وزش باد و کولاک برف در شب گذشته ارتفاع برف در برخی مناطق این شهرستان بیش از یک متر نیز گزارش شده است.

به گفته محمدی همچنین ارتفاع برف در آلوارس سرعین 64 سانتی‌متر، شهر سرعین 28 سانتی‌متر، نمین 25 سانتی‌متر و نیارق شهرستان نمین 60 سانتی‌متر، مشگین‌شهر 30 سانتی‌متر و باران‌سنجی موئیل مشگین‌شهر 50 سانتی‌متر، شورگل شهرستان بیله‌سوار 33 سانتی‌متر و ایستگاه باران‌سنجی برزند گرمی به 30 سانتی‌متر ثبت شد.

این وضعیت جوی موجب شده تا تمامی محورهای مواصلاتی اصلی استان شامل جاده سرچم، گردنه حیران و صائین و اسالم مسدود شده و عملا تردد امکان‌پذیر نباشد.

تا جایی که هر چند راهداری استان تمامی محورها را باز اعلام می‌کند و صرفا به همراه داشتن زنجیرچرخ را توصیه کرده است، عملا مدیریت بحران استان در حال اسکان اضطراری مسافران است.

اسکان 252 نفر مسافر در راه‌مانده در نیر و نمین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: با تلاش اکیپ‌های راهداری، هلال احمر، اورژانس، پلیس‌راه و فرمانداران شهرستان‌های نمین، نیر و کوثر از مسافران در راه مانده 80 نفر در شهرستان نیر و 172 نفر در شهرستان نمین اسکان داده شدند.

فرهاد عبدالعلی‌پور با تاکید به اینکه مدیریت بحران همچنان در حال پایش وضعیت جاده‌ها است گفت: انتظار می‌رود مسافران از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

یخبندان و کولاک در انتظار جاده‌ها

مطابق اعلام هواشناسی استان هوای سرد حاکم بعد از بارش برف کولاک و یخبندان را به‌دنبال خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان در این رابطه گفت: از حوالی ظهر امروز از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد ولی از اوایل شب و به‌ویژه فردا با توجه به وزش بادهای تند در سطح استان کولاک برف و یخبندان را در محورهای مواصلاتی استان شاهد خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد:  پیش‌بینی می‌شود امشب تا فردا صبح دمای هوا در مناطق جنوبی استان تا 17 درجه زیر صفر، در مناطق مرکزی تا 14 درجه زیر صفر و در مناطق شمالی تا 3 درجه زیر صفر نیز برسد.

همچنان مطابق اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان محور خلخال- اسالم مسدود بوده و تردد در دو محور حیران و سرچم تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است. بارش در محورهای مواصلاتی ادامه دارد و برخی مسافران ساعت‌ها است که منتظر بهبود شرایط جوی و یا بازگشایی محورها هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.