| کد خبر: 203868 |

حسن‌نیا:بازگشایی ۲۶ راه اصلی و فرعی تاکنون

معاون وزیر راه و شهرسازی از خسارت‌های ۷۵۰ میلیارد تومانی به راه‌ها و ابنیه‌ها بر اثر سیل در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بازسازی و ترمیم راه‌ها تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از خسارت‌های ۷۵۰ میلیارد تومانی به راه‌ها و ابنیه‌ها بر اثر سیل در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بازسازی و ترمیم راه‌ها تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه بر اثر سیل در استان سیستان و بلوچستان ۷۵۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها، ابنیه‌ها و پل‌ها وارد شده است، گفت: جریان آب رودخانه و سرریز شدن آب‌ها از پل‌ها و آبنما‌ها باعث آب گرفتگی شدید تمام مسیر‌های اصلی و فرعی به ویژه در روستا‌ها شده است.

او با بیان اینکه میزان خسارت به هیأت دولت ارائه شده است، ادامه داد: هیأت دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات موردنیاز جهت بازسازی راه‌ها روستایی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سعی خواهیم کرد ترمیم و بازسازی جاده‌ها و راه‌های روستایی و اصلی، فرعی و کناگذر جاده‌ها را تا پایان امسال کامل کنیم، گفت: برای احداث پل‌ها و ابنیه‌ها اقدامات لازم را تا پایان امسال انجام می‌دهیم، اما سعی خواهیم کرد تا پایان سال آینده تمامی پل‌ها، ابنیه‌ها و جاده‌ها را ترمیم کنیم.

حسن‌نیا تأکید کرد: شدت بارندگی و خروجی آب در این مسیر به ویژه در مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان به حدی بود که پل‌ها و ابنیه‌ها توان و ظرفیت چنین حجم ورودی آب را نداشتند و همین دلیل با وجود آنکه برخی از این ابنیه‌ها فرسوده نبودند، چنین خسارتی به آن‌ها وارد شده است.

او افزود: در برخی از مسیر‌ها حدود ۱۰ کیلومتر آب وارد مسیر‌ها و جاده‌ها شده بود و از سوی دیگر حجم شدت و بارندگی آب‌ها به گونه‌ای بود که تا کنون این استان چنین حجمی از ریزش باران را ندیده بود که همین موضوع باعث تخریب بیشتر مسیر‌ها شده بود

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به بازدید وزیر راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: ۲۶ راه اصلی و چندین راه فرعی در این استان بازگشایی شد و ۸۷۶ راه روستایی که تا روز گذشته به دلیل حجم شدید آب گرفتگی مسدود شده بود، بازگشایی شده و تنها راه روستایی ۳۰ روستا باقی مانده که تا پایان امروز و فردا همزمان با فروکش کردن آب در خاک بازگشایی می‌شود.

حسن‌نیا تصریح کرد: ۵ هزار و ۵۰۰ جاده اصلی و فرعی بر اثر سیل آسیب دیده‌اند و متأسفانه ۱۱۶ دستگاه پل، ابنیه و آبنما هم بر اثر سیل دچار تخریب شدید شده‌اند.

او یادآور شد: نیرو‌های راهداری تمام سعی خود را برای بازگشایی مسیر‌ها انجام داده‌اند، اما متأسفانه به دلیل بالا آمدن حجم آب و سرریز شدن آن‌ها در روستا‌ها و مسیر‌های اصلی و فرعی امکان بازگشایی وجود نداشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: تمامی نیرو‌ها به صورت شبانه‌روزی در حال بازگشایی و امدادرسانی هستند و با استفاده از نیرو‌های راهداری سایر شهر‌ها و وارد کردن تمامی امکانات و تجهیزات سعی خواهیم کرد مسیر‌های مسدود باقی مانده را هم باز کنیم.

حسن‌نیا اظهار کرد: ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات و ۷۲۰ نیروی راهدار به صورت شبانه‌روزی در سراسر این استان مشغول هستند و به محض فروکش کردن آب امدادرسانی‌ها و بازگشایی و ترمیم راه‌ها آغاز خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل زده این استان از جمله شهرستان نیک شهر بازدید کرد و اعلام کرده است که تمامی راه‌ها و محور‌های مواصلاتی اصلی مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان باز است و تنها ۳۰ مسیر روستایی به دلیل بالا بودن حجم آب باقی مانده که تا پایان امروز بازگشایی می‌شود.

خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به ۱۴ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان

همچنین علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در حاشیه این بازدید درباره آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی این مناطق، با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی در استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تخریب شده است، گفت: ۲ هزار واحد مسکونی شهری دچار تخریب صددرصدی شده و ۱۲ هزار واحد هم در این مناطق دچار خسارت‌های تعمیراتی شده‌اند همچنین هنوز ارزیابی‌ها از خسارت‌های وارد شده به برخی از واحد‌های روستایی در این مناطق به دلیل دسترسی نداشتن انجام نشده است و برای ۱۹ هزار واحد مسکونی تسهیلات معیشتی و برای ۱۶ هزار واحد هم تسهیلات اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: ۱۰ هزار واحد دامی هم برای سیل زدگان در نظر گرفته شده است چرا که بر اثر آسیب‌های بسیار زیادی به دام‌های این خانواده‌ها وارد شده است.

گفتنی است هفته پیش با وجود پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، هشدار‌های لازم به مسئولان داده شده بود که متأسفانه چندان جدی گرفته نشد و این بار مردمان سیستان و بلوچستان همانند مردم استان‌های مختلف در ابتدای سال با وقوع سیل غافلگیر شدند و خسارت‌های بسیار زیادی به واحد‌های مسکونی، راه‌ها و زیرساخت‌های این مناطق وارد شده است به طوری که برق حدود ۱۳۶ روستا به صورت کامل قطع شده بود و هنوز بعد از گذشت چند روز آب برخی از روستا‌ها وصل نشده و امدادرسانی هم در برخی از این مناطق از طریق زمینی امکان‌پذیر نیست و به صورت هوایی انجام می‌شود.

طبق ارزیابی‌های اولیه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به این مناطق وارد شده که هنوز خسارت‌های وارد شده به بسیاری از مناطق به دلیل دسترسی نداشتن امکان پذیر نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.