| کد خبر: 202119 |

پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: باتوجه به واگذاری راه‌های روستایی به این سازمان تا پایان سال ۹۹، پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی درکشور آسفالت می‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: باتوجه به واگذاری راه‌های روستایی به این سازمان تا پایان سال ۹۹، پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی درکشور آسفالت می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، عبدالهاشم حسن‌نیا روز یکشنبه درحاشیه آئین تقدیر از راهداران و رانندگان استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان ۲هزار کیلومتر امسال و ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر سال آینده آسفالت می‌شود.

وی بیان کرد: بیشتر این راه‌ها در استان‌های کم‌برخوردار و دارای کمترین راه‌ روستایی به بهره‌برداری می‌رسد در همین ارتباط در استان‌هایی که کمبودهایی وجود دارد از جمله استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کردستان اکیپ‌های راهداری به صورت امانی کار آسفالت را انجام می‌دهند.       

حسن‌نیا اضافه کرد: برای آسفالت راه‌های روستایی امسال ۲۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بخشی از آن بعنوان بدهی است و تلاش می‌شود با استفاده از امکانات خود به صورت امانی کار در این بخش انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل زمینی کشور گفت: باتوجه به هماهنگی انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در زمان حاضر بیش از نیاز کشور لاستیک وجود دارد و هیچ  نگرانی دراین خصوص نیست.

حسن‌نیا اضافه کرد: برهمین اساس تلاش می‌شود مقدار پیمایش را از۲۰ هزار به ۱۵هزار کیلومتر کاهش دهیم وتا پایان سال ۹۸و ۹۹ با توجه به افزایش تولید داخلی، لاستیک مورد نیاز برای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: براین اساس برای همه رانندگان بخش حمل و نقل بار و مسافر لاستیک به حد کامل و جامع وجود دارد.

حسن‌نیا با اشاره به آغاز طرح زمستانه راهداری گفت: امسال برای اجرای این طرح ۱۳ هزار راهدار در قالب ۱۰ هزار خودرو در جاده‌ها حضور دارند که در صورت بروز حادثه و یا در صورت وقوع باران و برف اقدام به ترمیم جاده‌ها کنند.

وی ادامه داد: با هدف نوسازی قرار است یک هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری خریداری شود که در گام نخست اعتبار خرید ۳۵۰ دستگاه شامل بیل مکانیکی، گریدر و لودر با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانه هپکو و سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی تامین شود.

حسن نیا اضافه کرد: برآورد قرارداد این شمار  ۶۰۰ میلیارد تومان است که فرایند تحویل تا اردیبهشت سال آینده باید انجام شود.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.