| کد خبر: 203552 |

بازگشایی تمام راه‌های فرعی مسدود کشور تا پایان امروز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه « سامانه بارشی جدید از سمت غرب و شمال غرب فردا وارد کشور می‌شود» تصریح کرد: همانند بارش برف، کولاک و باران سیل‌آسا طی ۴۸ ساعت گذشته در استان‌های شرقی کشور، راهداران در آماده باش کامل برای مقابله با سامانه بارشی جدید هستند.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه « سامانه بارشی جدید از سمت غرب و شمال غرب فردا وارد کشور می‌شود» تصریح کرد: همانند بارش برف، کولاک و باران سیل‌آسا طی ۴۸ ساعت گذشته در استان‌های شرقی کشور، راهداران در آماده باش کامل برای مقابله با سامانه بارشی جدید هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حیدر مطاعی با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای در قبال بارش‌های سه روز اخیر در سطح کشور به ویژه استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور اظهار داشت: از چهارشنبه هجدهم دی ماه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شد و تا امروز بعد از ظهر از مرزهای شرقی در حال خارج  شدن از کشور هستند.

وی افزود: فعالیت سامانه بارشی در استان‌های مختلف با شدت و ضعف همراه بود به طوری که در برخی استان‌ها ۴۸ ساعت به طول انجامید که  می‌توان به استان کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی به لحاظ بارش برف سنگین و استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان از نظر باران‌های سیل‌آسا اشاره کرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای با اشاره به آمادگی کامل برای مقابله با بحران گفت: از زمان اجرای طرح راهداری زمستانی، پرسنل و ماشین آلات بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آماده باش هستند عملیات پیش‌ از بارش، در حین بارش و پس از بارش را انجام دهند.

مطاعی علت انسداد‌های پدید آمده در برخی محورهای استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی طی روزهای اخیر را کولاک شدید عنوان کرد و گفت: طبق دستورالعمل‌های بین‌المللی نیز انجام عملیات بازگشایی در زمان کولاک امکان پذیر نیست و باید تا زمان توقف وزش باد و کولاک صبر کرد.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیمات شب گذشته در ستاد فرماندهی قرارگاه حمل‌ونقل و راهداری زمستانی بیان داشت: خوشبختانه راه‌های تحت تاثیر برف و کولاک نیز با قرار گرفتن در اولویت کاری از خودرو تخلیه شد. برای مثال می‌توان به جاده تربت حیدریه-مشهد اشاره کرد که ترافیک سنگینی  برخوردار است و آنهایی که در راه گرفتار کولاک بودند در نقاط امن اسکان یافتند.

معاون راهداری سازمان افزود: تا قبل از ساعت ۱۰ صبح امروز تمام راه‌های شریانی کشور به غیر از مسیر جاسک به کنارک در استان سیستان و بلوچستان، باز و تردد در آن جریان دارد.

مطاعی با اشاره به اقداماتی برای مقابله با بارش باران در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستا ن و کرمان گفت: خوشبختانه تردد در راه‌های اصلی برقرار است، اما برای راه‌های فرعی و روستایی که بنابر شدت بارش‌ها مسدود شده‌اند، پرسنل راهداری در حال آماده باش هستند تا پس از فروکش کردن آب، اقدامات لازم از جمله پاکسازی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه «رانش‌های بزرگی در محورهای استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ داده است»، گفت: در حال حاضر وضعیت عادی را شاهد هستیم و راهداران که در پی سامان‌دهی راه‌های شریانی و اصلی بودند، حالا روانه ساماندهی راه‌های فرعی شده‌اند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی تمام راه‌های فرعی مسدود تا پایان امروز خبر داد و گفت: در بخش راه‌های روستایی تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مشکلات هرچه زودتر برطرف شوند.

مطاعی تصریح کرد: ۱۲۳۰۰ پرسنل راهداری و ۱۰ هزار دستگاه‌ ماشین‌‌آلات با پشتیبانی مرکز مدیریت راه‌های کشور همواره آماده انجام عملیات در نقاط مختلف کشور هستند.

وی یادآور شد: بارش برف در استان کرمان در دهه‌های گذشته بی سابقه بوده است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا فردا آبشدگی برف‌ها مشکلی ایجاد نکند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی فردا از غرب و شمال غرب سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و راهداران آماده انجام عملیات گوناگون در مقابل اتفاقات و مخاطرات هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.