| کد خبر: 193588 |

◄ جابه‌جایی بیش از ٦ میلیون تن کالا در4 ماهه اول سال 98 از مبدا استان مرکزی

بر اساس آمار بارنامه های صادره به طور متوسط در 4 سال اخیر ماهانه یک میلیون و ششصد هزار تن کالا در قالب صد هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است .

تین نیوز

مدیر کل راهداری وحمل ونقل استان مرکزی، گفت: استان مرکزی با این حجم جابه‌جایی کالا 5 پنج درصد) از کل حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه 9 کشوری قرار دارد و به طور معمول 10 درصد از کل بارجابه‌جا شده به صورت درون استانی و 90 درصد برون استانی جابه‌جا می شود و به طور متوسط سالانه بیش از 7 میلیون تن کالا از سایر نقاط کشور به استان مرکزی وارد میشود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، علی زندی فر افزود:. درچهار ماهه سالجاری بیش از 6 میلیون تن کالا از مبدا استان جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای رشد 7 درصدی است.

این حجم جابه‌جایی کالا در قالب بیش از 370 هزار سفر باری صورت گرفته است که حجم سفرهای باری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1 درصد کاهش داشته است. متوسط وزن هر محموله 15 تن میباشد و این درحالیست که متوسط کشوری 14 تن است 

حدود 80 درصد از کل بار جابه‌جا شده از مبدا استان از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری میشود و بیشترین کالای حمل شده به ترتیب شامل انواع سیمان(17 درصد از کل)، نفت کوره و گازوئیل (16 درصد) و انواع سنگ معدنی 8 درصد است.

مقصد بیشترین حجم از جابه‌جایی کالا از مبدا استان به استانهای تهران، خوزستان اصفهان و قم است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.