| کد خبر: 190674 |

وجود ۲۲۰ هزارکیلومتر راه فرسوده

معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به آسیب ۱۴ هزار کیلومتر جاده‌ در سیلاب سال گفت: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت جاده‌های آسیب دیده تصویب شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به آسیب ۱۴ هزار کیلومتر جاده‌ در سیلاب سال گفت: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت جاده‌های آسیب دیده تصویب شد.

عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در سیلاب‌های اخیر آسیب دیده است، اظهارداشت: بیشترین میزان آسیب در استان لرستان و خوزستان بوده است و بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان برآورد خسارت شده است.

وی با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد تومان در آخرین تصمیمات ستاد مدیریت بحران و برنامه و بودجه کشور برای مرمت جاده‌های آسیب دیده این دو استان تصویب شده است، افزود: پیگیری برای ابلاغ و تخصیص این اعتبار در دستور کار قراردارد.

۲۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور فرسوده است

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تردد در تمام مسیرهای آسیب‌دیده برقرار است، تصریح کرد: در حال حاضر در جاده‌هایی که خسارت زیادی وارد شده بود با ایجاد پل‌های موقت تردد برقرار است و با تأمین اعتبارات لازم پروژه‌های مرمت تا پایان زمستان تکمیل می‌شوند.

حسن‌نیا در ادامه با بیان اینکه سالانه پنج‌هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نگهداری کمی و کیفی راه‌های کشور هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: این درحالی است که تخصیص این اعتبار کمتر از میزان تصویب شده است.

وی با تأکید بر لزوم ترمیم راه‌های فرسوده کشور گفت: ۲۵ درصد راه‌های آسفالتی معادل ۲۲۰ هزار کیلومتر فرسوده و خراب است و از این میزان بالغ بر ۱۵ درصد خرابی شدید دارند که در اولویت نخست برای ترمیم هستند.

رفع مشکل ساختاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان

معاون وزیر راه و ترابری همچنین بر تاکید این وزارت‌خانه برای رفع مشکل نیروی انسانی و ساختاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اشاره داشت و تصریح کرد: برای رفع این مشکلات بالغ بر ۲۰ درصد اعتبار سال جاری این اداره کل به زودی تخصیص خواهد یافت.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه استان سمنان یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور را دارد، تصریح کرد: رفع مشکلات ساختاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به روند ارائه خدمات به مسافران و ترانزیت کالا کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی بر ضرورت بهبود وضعیت تردد در محور ترانزیتی تهران-مشهد تاکید کرد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.