| کد خبر: 186211 |

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

بازگشایی ۱۶۴۲ راه روستایی لرستان

ناوگان راهداری برای برف پیش‌ِرو آماده‌ هستند.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی ۱۶۴۲ راه روستایی که بر اثر سیل در کشور مسدود شده بود خبر داد و گفت: از تعداد ۳۱۵ محور شریانی و غیر شریانی مسدود، تاکنون ۲۹۳ محور بازگشایی شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی در استان‌هایی که سیل مسیر‌ها را مسدود کرده بود،‌ اظهار داشت: در سیل اخیر نزدیک به ۱۰هزار دستگاه پل و ۱۴هزار و۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه‌های کشور آسیب جدی دیده‌اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ادامه داد: ‌از تعداد ۳۱۵ محور شریانی و غیر شریانی مسدود، تاکنون ۲۹۳ محور بازگشایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین از تعداد ۱۷۳۵ راه روستایی مسدود، تاکنون ۱۶۴۲ مسیر باز‌گشایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های عملیاتی راهداری در استان لرستان فعال هستند، ادامه داد: در مورد ابنیه فنی و پل‌های بزرگ آسیب دیده، هم‌اکنون در حال احداث راه‌های موقت یا اجرای پل‌های موقت هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در سیل اخیر بیشترین خسارت در استان لرستان با مبلغ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جاده‌ها وارد شده است.

حسن‌نیا ادامه داد: محور خرم‌آباد - پلدختر بیشترین آسیب را در سیل اخیر دیده و از نظر خسارت به جاده، در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ‌بخش زیادی از مسیرهایی که دچار آب‌بردگی و آب‌شستگی شده بود، به صورت موقت مرمت شد تا بازگشایی مسیر انجام و تردد برقرار شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: از ابتدای بروز سیلاب خصوصاً در استان‌های‌ گلستان‌، خوزستان و لرستان، تیم‌های اعزامی از ادارات کل راهداری استان‌های مختلف و ستادی در شهرستان‌های استان خصوصاً در لرستان مستقر شدند و عملیات بازگشایی مسیر‌ها هم با کاهش سطح آب آغاز شد.

حسن‌نیا در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در شبکه راه‌های کشور، اضافه کرد: ‌نزدیک به ۴۰ درصد یعنی ۸۰ تا ۸۵ هزار کیلومتر از این راه‌ها شریانی، اصلی و فرعی و بقیه راه‌های روستایی هستند.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور ۱۲ هزار نیروی راهدار، نزدیک به ۵۰۰ راهدارخانه و ۱۲ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین، در خدمت مردم در ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با توجه به استقرار تعدادی از ماشین‌آلات و نیروهای راهداری در استان‌های خسارت دیده در سیل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چند روز آینده در محورهای مواصلاتی که درگیر بارش برف و باران می‌شوند، آمادگی کامل برای خدمت رسانی به هم‌وطنان دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.