| کد خبر: 184407 |

چراغ اداره کل راهداری آذربایجان غربی تمام طول شبانه روز در ایام نوروز

چراغ اداره کل راهداری آذربایجان غربی تمام طول شبانه روز در ایام نوروز روشن خواهد ماند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از روشن ماندن چراغ اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ،در دومین جلسه کمیسیون ایمنی به دبیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با حضور معاون عمرانی استاندار و سایر مدیران کل ادارات عضو این کمیسیون در استان با بیان این مطلب افزود: درحال حاضر آمادگی کامل برای اجرای بهینه طرح نوروزی سال۹۸ به مسافران در این اداره کل وجود دارد و جهت تردد‌های ایمن جاده‌ای نیز نسبت به نصب بیش از۳۰۰ بنر ایمنی در نقاط مختلف، خط کشی ۸۰۰کیلومتر از محور‌های ارتباطی استان و چاله پرکنی و لکه گیری به میزان ۳هزار تن آسفالت اقدام شده است.

وی از پاکسازی و آماده سازی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی برای استقبال از مسافران نوروز۹۸خبر داد و یادآور شد: کشیک‌های شبانه روزی در مرکز مدیریت راه‌های استان برقرار و آماده ارایه اطلاعات ترافیکی وجوی به مسافران هستند و تمامی کارگاه‌های جاده‌ای به این مناسبت تعطیل شده است.

وی از فعالیت نزدیک‌به ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهکاری در ایام‌نوروز به فراخور نیاز خبر داد و افزود: در ایام نزدیک به ۲۸۰۰ دستگاه انواع ناوگان عمومی مسافری حمل و نقل مسافران را برعهده دارند و ۴۳۰۰ نفر راننده نیز در این بخش خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از پیش بینی افزایش ۱۲ درصدی تردد مسافران از پایانه‌های مرزی استان خبر داد و گفت: پایانه‌های مرزی بازرگان، سرو و تمرین به صورت شبانه روزی و پایانه‌های مرزی رازی و پاداش نیز تا ترخیص و پذیرش آخرین مسافر خدمات رسانی خواهند کرد و برای جلوگیری از اتلاف وقت مسافران نسبت به راه اندازی چهار گیت ورودی و خروجی و دو گیت اختصاصی ورود و خروج خودروی سواری در پایانه مرزی بازرگان راه اندازی شده و امکان پذیرش روزانه سه هزار مسافر وجود دارد.

اجرای برنامه های راهداری و حمل و نقل جاده ای در آذربایجان غربی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با تامید بر ضرورت برخورد جدی با رانندگان متخلف بویژه در ایام نوروز عنوان کرد: در آستانه نوروز۹۸ عملکرد اداره کل راهکاری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خط کشی و لکه گیری محور‌های ارتباطی بسیار ارزنده و ستودنی است و امیدواریم مجموعه اقدامات موجب معرفی در خور و در شان شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی به مسافران باشد.

پیمان آرامون با تاکید بر سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در خدمات رسانی بهینه برای مسافران داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز گردشگری افزود: کاهش تصادفات و ایمن سازی محور‌های ارتباطی با وجود محدودیت‌های اعتباری در سطح استان درحال انجام است.

وی ادامه داد: ۳۰کیلومتری ورودی شهر‌ها و حوادث جاده‌ای مربوطه بعنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این کمیسیون مورد توجه قرارگرفته و حضور و آماده باش ملیه ادارات عضو این کمیسیون در این محدوده بسیار ضروری است.

این مقام مسئول افزایش کنترل‌های پلیس راه در جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدود جاده‌ها با هدف جلوگیری از تصرف به منابع ملی و اراضی کشاورزی در ایام تعطیل را خواستار شد.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون گزارشی از اقدامات ایمنی انجام شده در جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای در ایام‌نوروز را تشریح کردند.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.