| کد خبر: 170785 |

◄ رسیدگی به 19 پرونده تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقلی استان البرز

به 19 پرونده تخلفات شرکت ها و موسسات حمل‌ونقلی استان البرز رسیدگی می‌شود.

تین نیوز

​رییس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، گفت: در طی سه‌ماه سال جاری، دوجلسه کمیسیون ماده 12 استانی برگزار و طی آن به تخلفات 19 شرکت حمل‌ونقلی مستقر در البرز،، مشتمل بر شش شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا و 13 شرکت حمل‌ونقل مسافر رسیدگی شد. موحدی‌نائینی درخصوص آرای صادره در این جلسات گفت: با توجه به میزان صلاحیت‌های تفویضی به استان، در مجموع شش مورد جریمه نقدی دو مورد تذکر کتبی و 11 مورد برائت برای شرکت ها صادر شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، غلامرضا موحدی‌نائینی افزود: تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر شامل: جذب مسافر از روش های غیر متعارف، برخورد نامناسب راننده، صدور صورت‌وضعیت و برقراری سرویس برای وسیله نقلیه دارای نقص‌فنی، صدور صورت‌وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر و ... بوده است که در جلسات کمیسیون به آن‌ها رسیدگی و احکام مربوطه صادرشده است.

رییس اداره حقوقی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، در خصوص تخلفات انجام‌شده در بخش حمل‌ونقل کالا نیز گفت: صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت‌معاینه‌فنی و وسایل ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی از جمله تخلفات انجام‌شده از سوی شرکت های حمل‌ونقل کالا بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رضایت آن‌ها افزود: این اداره‌کل نظارت مستمر بر فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری دارد و راه‌های ارتباطی گسترده‌ای را با مخاطبان این بخش ایجاد کرده است تا بتواند نظرها، پیشنهادها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی کند، در همین راستا در سال گذشته نیز در جلسات کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان موضوع مواد 11 و 12 به تخلفات 82 شرکت حمل‌ونقلی و 196 راننده شاغل در این بخش رسیدگی و احکام مربوطه صادر شد.

تخلفات مربوط به شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقلی در کمیسیون ماده 12 آیین‌نامه اجرایی تبصره (یک) ذیل ماده (31) قانون نحوه رسیدگی به تخلفات رانندگی و نیز تخلفات رانندگان در کمیسیون موضوع ماده 11 دستورالعمل نحوه صدور، تمدید، تعویض و المثنی برگ فعالیت رانندگان حرفه‌ای بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور نماینده صنف مربوطه، رییس اداره حقوقی و مدیرکل و احکام مربوطه صادر می‌شود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.