| کد خبر: 257807 |

رونمایی از طرح اولیه نخستن رویداد فناورانه تخصصی در حوزه راه هوشمند

طرح اولیه نخستین رویداد فناورانه - تخصصی راه هوشمند مبتنی بر جذب ایده های نوین با محوریت رفع نیازهای فنی و مهندسی در حوزه مدیریت هوشمند حمل و نقل راه توسط معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رونمایی شد.

تین نیوز

طرح اولیه نخستین رویداد فناورانه - تخصصی راه هوشمند مبتنی بر جذب ایده های نوین با محوریت رفع نیازهای فنی و مهندسی در حوزه مدیریت هوشمند حمل و نقل راه توسط معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان در خصوص نخستین رویداد فناورانه-تخصصی مبتنی بر جذب ایده های نوین مدیریت هوشمند حمل و نقل راه بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با مشارکت دانشگاه صنعتی امیرکبیر نخستین رویداد تخصصی راه هوشمند را برگزار می کنند.

وی افزود: طرح اولیه رویداد ملی راه هوشمند با رویکرد استفاده از خدمات و ایده های جدید، حضور فعال شرکت های دانش بنیان، جامعه دانشگاهی و استارت آپ ها در رفع چالش های موجود، تهیه و قابل اجراست.
وی با اشاره به این که حمل و نقل جاده ای به عنوان شریان اصلی حمل و نقل در حوزه کالا، مسافر و ترانزیت در کشور، سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی دارد، گفت: مرکز مدیریت راه های کشور با هدف ایجاد مرکزی فناورانه و مردم پایه با نوین سازی سامانه های حمل و نقل هوشمند و توسعه فناوری ها، وظیفه ایجاد مسیر امن، حمل و نقل روان و ایمن، مدیریت هوشمند ترافیک و اطلاع رسانی مناسب به کاربران را به عهده دارد.

ذاکری با بیان این که توسعه روزافزون نوآوری و فناوری در صنعت حمل و نقل و هوشمندسازی راه ها، مدیریت ترافیک، ایمنی و تردد روان موجب تحول در فرایندها شده است، گفت: مرکز مدیریت راه ها در نظر دارد در راستای افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای، پشتیبانی از محصولات جدید بومی، انتقال فناوری های روز دنیا و رفع چالش ها و نیازهای فنی و مهندسی خود، برنامه ریزی و تحلیل داده ها با همکاری شرکت و نهادهای فناورانه اقدام به برگزاری رویداد فناورانه تخصصی در حوزه راه هوشمند کند.

وی افزود: اولین رویداد ملی راه هوشمند با هدف هم اندیشی و کشف ایده های فناورانه تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان، ایده پردازان و جامعه علمی کشور در محورهای اصلی مکانیابی و جانمایی سامانه های حمل و نقل هوشمند، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، مدیریت داده های بزرگ (hig data) و استخراج دانش از داده های سامانه های حمل و نقل هوشمند، فناوری های نوین حمل و نقل هوشمند طراحی و اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان گفت: همچنین استانداردسازی سامانه های حمل و نقل هوشمند ، یکپارچه سازی و اتصال داده های سامانه های هوشمند، خودکالیبراسیون سامانه های حمل و نقل هوشمند، خودروهای خودران و زیرساخت های لازم سامانه های حمل و نقل هوشمند، شیوه های نوین اطلاع رسانی و اطلاع یابی و مدیریت تقاضای سفر، ایجاد ارزش افزوده و افزایش اثربخشی سامانه های حمل ونقل هوشمند از جمله محورهای اصلی اصلی این رویداد خواهند بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.