| کد خبر: 257337 |

واردات اتوبوس بین شهری برای شرکت ها و رانندگان مسافربری تسهیل می شود

رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز از ابلاغ شرایط واردات اتوبوس بین شهری توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان مسافربری برون شهری در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

تین نیوز

مرتضی عمرائی رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز از ابلاغ شرایط واردات اتوبوس بین شهری توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان مسافربری برون شهری خبرداد و گفت: سن ناوگان اتوبوسی باید کمتر از پنج سال باشد و متقاضی حتما باید توانایی مالی به میزان حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال برای خریداری و واردکردن ناوگان را داشته باشد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این مسئول با بیان اینکه رانندگان برای بهره مندی از این شرایط حتما باید کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوسرانی و حداقل ۱۲۰ فقره صورت وضعیت با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ داشته باشند، گفت: رانندگانی که اتوبوس آنها در سنوات گذشته دچار حادثه یا آتش سوزی شده است با تشخیص و تایید اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای البرز در اولویت بهره مندی از این طرح هستند.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز با تاکید بر اینکه هر راننده می تواند نسبت به واردات یک دستگاه اتوبوس اقدام کند و این امتیاز به هیچ وجه قابل واگذاری نیست، افزود: این طرح در راستای در راستای تقویت توان بخش خصوصی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران اجرا خواهد شد.

عمرائی در ادامه به شرایط شرکت های حمل و نقل مسافر برای بهره مندی از این شرایط اشاره کرد و گفت: این شرکت ها حتما باید پروانه فعالیت معتبر از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را داشته باشند و تا پنج سال نیز اتوبوس باید در مالکیت شرکت یا اعضای هیئت مدیره شرکت متقاضی باقی بماند.

این مسئول خاطر نشان کرد: باتوجه به زمان محدود ثبت نام و بررسی مدارک، از متقاضیان تقاضا داریم در صورت تمایل به بهره مندی از مزایای این طرح، هرچه سریعتر به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز یا دفاتر انجمن صنفی مستقر در پایانه شهید کلانتری مراجعه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.