| کد خبر: 257147 |

مجوز واردات ناوگان اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال منتشر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: طبق آخرین مصوبه هیات وزیران، مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد.

وی با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط می توانند درخواست خود را حداکثر تا تاریخ ۲۵ خردادماه سال جاری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تحویل دهند، افرود: طبق مصوبه هیات وزیران اوگان اتوبوسی باید دارای سن کمتر از ۵ سال بوده و از انواع برندهای معتبر با قدرت موتور حداقل ۴۳۰ اسب بخار باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان یادآور شد: طبق مصوبه متقاضی باید دارای توانایی مالی به میزان حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال برای خریداری و وارد کردن هر یک دستگاه خودرو باشد.

جولانژاد در خصوص شرایط شرکت های حمل و نقل اظهار کرد: شرکت مسافربری باید دارای پروانه فعالیت معتبر از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشد.وی تاکید کرد: طبق مصوبه، شرکت مسافربری باید براساس تعهدنامه محضری ملتزم به بکارگیری خودرو در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس دهی برای اربعین فعالیت است و تا ۵ سال خودرو در مالکیت شرکت یا اعضاء هیات مدیره شرکت باقی بماند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه شرکت حمل و نقل باید توانایی مالی برای تامین و پرداخت مبلغ خودرو و اقساط تسهیلات را متعهد شود، گفت: صدور معرفی نامه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان (به نام شرکت و کد فعالیت آن به همراه نام و نام خانوادگی و کد ملی مدیر عامل شرکت و تعداد و نوع ناوگان درخواستی) به دفتر حمل و نقل مسافر از دیگر شرایط شرکت های حمل و نقل برای واردات ناوگان است.

جولانژاد در خصوص شرایط رانندگان حمل و نقل بیان کرد: راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس، معرفی نامه از طرف کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان (کانون های استانی یا انجمن های صنفی استانی زیرمجموعه کانون سراسری مذکور) مبنی بر متعهد شدن تامین و پرداخت مبلغ و باز پرداخت تسهیلات بانکی خودرو باشد.

وی با بیان اینکه راننده باید دارای حداقل ۱۲۰ فقره صورت وضعیت با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ باشد، گفت: راننده و شرکت حمل و نقل مسافربری تحت پوشش قراردهنده ناوگان، باید براساس تعهدنامه محضری ملتزم به بکارگیری خودرو تحت پوشش در شرکت حمل و نقل مسافر دارای پروانه فعالیت معتبر بوده و در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس دهی برای اربعین فعالیت و تا ۵ سال خودرو در مالکیت راننده باقی بماند و تا ۵ سال بعد نمی تواند نسبت به واردات خودرو اقدام نماید.

محمد جولانژاد با اشاره به لزوم صدور معرفی نامه فعالیت برای راننده توسط شرکت مسافربری، اظهار کرد: هر راننده فقط می تواند نسبت به واردات یک دستگاه خودرو اقدام نماید و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نمی باشد.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: راننده باید دارای معرفی نامه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشد و هنگام معرفی راننده باید نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره کارت هوشمند به همراه نام و کد شرکت مسافربری تحت پوشش به دفتر حمل و نقل مسافر اعلام شود.

جولانژاد تاکید کرد؛ راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سامان 1 0

    اگه اون راننده بیچاره ده میلیارد پول داشت دیگه نیازی به اون اتوبوس های وارداتی شما با اون وام یک میلیاردیتون نداشت که خودش میرفت بازار آزاد یه مارال خوشگل میخرید دیگه .

  • محجد 1 0

    اگه ده میلیارد پول داشتم که یه مارال بر میداشتم دست شما درد نکنه بدید به همون مافیای اتوبوس

  • علیرضا 0 0

    اگر اینقدر راننده پول داشت بزاره تو بانک خیلی بیشتر کار میکنه

  • Seyed 0 0

    از همینم که مجوز دادین نصفش مال حوان سیره بنده خدا ناموسا زن و بچه خودت سوار این گاری که شما بهش میگین اتوبوس میشن؟
    برا امسال خودتون هواپیما وارد میکنین برا قشر ضعیف اتوبوس اسی ایران خودرو تولید داخل که ورق بدنش عینهو قوطی کبریته