| کد خبر: 253740 |

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری؛

ارتقای ایمنی راه های روستایی کشور از اولویت های اساسی سازمان راهداری است

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه های ذیربط و قانون مداری توسط مردم در ارتقای ایمنی راه ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

تین نیوز

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه های ذیربط و قانون مداری توسط مردم در ارتقای ایمنی راه ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه ای که با حضور خیرین راه و ترابری انجام شد، با اشاره به نزدیک شدن ایام عید و شروع سفرهای نوروزی هموطنان و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص افزایش چشمگیر حجم سفرهای نوروزی بر اهمیت رفع نقاط پرحادثه در جاده های کشور به ویژه راه های روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان، رعایت قوانین و مقررات، آموزش فرهنگ ترافیکی و افزایش تعامل دستگاه های متولی نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده ها دارد.

وی اصلاح خرابی آسفالت جاده ها واجرای روشنایی و نصب علایم و تابلوها در جاده های کشور را از عوامل مهم در جلوگیری از بروز سوانح رانندگی دانست و اظهار داشت: ایمن سازی مطلوب و مناسب راه ها از طریق اصلاح طرح هندسی راه، بهسازی و ساماندهی بافت جاده از طریق روسازی راه و نصب و اصلاح انواع علایم و تجهیزات ایمنی راهها در کاهش سوانح و حوادث رانندگی حائز اهمیت خواهد بود.

مقبلی به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص محرومیت زدایی از مناطق محروم اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (بند ب تبصره ۱۴ با موضوع محرومیت زدایی) با تصویب مجلس شورای اسلامی ۲۴۰۰ میلیارد تومان منابع به رفع محرومیت از مناطق محروم اختصاص یافت.

وی افزود: درحال حاضر در کشور ضریب برخورداری حدود هفت استان نسبت به میانگین کشور پایین تر از ۷۰درصد است و حدود ۴۶۴ شهرستان کشور، حدودا ۷۲ شهرستان در استان های مختلف ضریب برخورداری شان پایین است.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی گفت: این اعتبارات با هدف محرومیت زدایی برای ۷۲ شهرستان و هفت استانی که ضریب برخورداری آنها در حوزه راه روستایی پایین تر است، در نظر گرفته شده است.

مقبلی افزود: بر این اساس و طبق شاخص های موجود، این ۲۴۰۰ میلیارد تومان از همین ردیف اعتباری برای حدود ۶۳۴ پروژه تعریف شده است که به استانها ابلاغ شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در ادامه رئیس و اعضای انجمن خیرین راه و ترابری ارتقای فرهنگ رانندگی،آموزش، نصب و بکارگیری تابلوهای متغیر سرعت در فصول مختلف، اهمیت خط کشی جاده ها، مشارکت جمعی و مردمی در افزایش ایمنی جاده های کشور، افزایش فرهنگ رانندگی در سطح گسترده، تقسیم اعتبارات بر اساس اولویت ها، بررسی عوامل انسانی در بروز حوادث رانندگی، مناسب سازی جاده ها با توجه به حجم بالای خودروها، جایگزینی بسته های تشویقی بجای جریمه های رانندگی و اهمیت جایگاه ممیزی در کشور را مورد تاکید قرار دادند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.