| کد خبر: 264099 |

جاده بجنورد به گرگان به دلیل سیلاب مسدود شد

محور مینودشت - گالیکش در استان گلستان که بر اثر بارش باران و طغیان رودخانه و عدم ایمنی کافی مسدود شده بود، با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران، گفت: در پی وقوع سیلاب در استان های گلستان و غرب خراسان شمالی، جاده پرتردد بجنورد به گرگان ( جنگل گلستان) تخریب و مسدود است و محور جاجرم و محور سه راهی چمن بید به گرمه و میامی به عنوان محورهای جایگزین درنظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلام عباس بهرامی نیا افزود: در پی هشدار هواشناسی مبنی بر بارش های سنگین در مناطق شمال،شمال شرق، جنوب و جنوب شرقی و احتمال وقوع سیلاب در این مناطق، اخطاریه آماده باش به تمام عوامل راهداری و استقرار ماشین آلات در محورهای دارای بارش در این استان ها صادر شد.

وی افزود: در طی این بارش ها در شرق استان گلستان و غرب خراسان شمالی سیلاب شدیدی به راه افتاد.

بهرامی نیا با بیان این که با وقوع سیلاب در استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی به راه ها و ابنیه فنی راه ها خساراتی وارد شد، افزود: در زمان وقوع سیلاب به دلیل تأمین ایمنی تردد و حجم بالای روان آب ها، برخی محورهای اصلی مسدود اعلام شد که پس از فروکش کردن حجم سیل، بازگشایی شدند.

مدیر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان گفت: در پی وقوع سیلاب بخشی از محور اصلی گرگان به بجنورد واقع در ابتدای حوزه استحفاظی خراسان شمالی که مسیر اتصال مشهد مقدس به جاده گرگان محسوب می شود و روزانه هزاران خودرو از آن عبور می کنند، تخریب و محور سه راهی چمن بید به گرمه و میامی به عنوان محور جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین محور چمن بید به جنگل گلستان مسدود و محور سه راهی چمن بید - گرمه - میامی - شاهرود - آزادشهر مسیر جایگزین این محور است.

بهرامی نیا گفت: به دلیل انسداد مسیر محور چمن بید به جنگل گلستان، خودروهای سبک می توانند از محور آشخانه - شهرآباد - کلاله - آزادشهر و محور سه راهی چمن بید - گرمه - میامی - شاهرود - آزادشهر تردد کنند.

بهرامی نیا بیان کرد: ساخت جاده موقت در حال انجام است، به دلیل این که این جاده جزو ۱۰ کریدور اصلی کشور محسوب می شود و با توجه به حجم بالای ترافیک باید زیرسازی لازم انجام شود تا مسیر ایمن برای تردد برقرار شود.

بر اساس این گزارش محور مینودشت - گالیکش در استان گلستان که بر اثر بارش باران و طغیان رودخانه و عدم ایمنی کافی مسدود شده بود، با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.