| کد خبر: 185828 |

◄ شرکت‌های کشتی‌رانی ناچار به تعدیل نیرو هستند

اخیراً سازمان بنادر و دریانوردی از تفکیک خدمات بندری و دریایی در سال جاری خبر داده اما یکی از اعضای انجمن کشتی‌رانی این تعرفه‌ها را مطلوب شرایط فعلی خطوط کشتیرانی نمی‌داند.

تین نیوز

اخیراً سازمان بنادر و دریانوردی از تفکیک خدمات بندری و دریایی در سال جاری خبر داده اما یکی از اعضای انجمن کشتی‌رانی این تعرفه‌ها را مطلوب شرایط فعلی خطوط کشتیرانی نمی‌داند.

حمید مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در رابطه با تفکیک تعرفه‌های بنادر شمال و جنوب عنوان کرد: این تعرفه‌ها برای ما تعرفه‌های مطلوبی نیستند،  همان‌طور که می‌دانید در شرایط فعلی اقتصادی و تشدید تحریم‌ها بسیاری از خطوط کشتیرانی تعطیل شده‌اند در حالی که پرسنل آنها سرجایشان هستند و میزان باری که از خارج به بنادر وارد می‌شود به گونه‌ای نیست که بخواهیم تعرفه‌ها را اجرا کنیم.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: زمانی که خطوط کشتی‌رانی ضرر بدهند ناچار به تعدیل نیرو خواهند بود و خسارت و پیامدهای این موضوع در نهایت به جامعه باز خواهد گشت.

عضو انجمن کشتی‌رانی با در پاسخ به این سوال که آیا همانگونه که سازمان بنادر و کشتی‌رانی اعلام کرده این تعرفه‌ها بسته به کارکرد هریک از بنادر لحاظ شده است، گفت: خیر تعرفه‌ها این موضوع را نشان نمی‌دهد.

مختاری در خصوص اینکه آیا این تعرفه‌ها کارشناسی شده است، عنوان کرد: کارشناسی شده نیست از این جهت که مقامات و دستگاه‌های مختلف نظیر حمل‌ونقل بین‌المللی، اتاق بازرگانی، کمیسیون ماده 20 و ... دخالت می‌کنند و نمی‌گذارند این موضوع سروسامان بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    صدای زنگ خطر افزایش بیکاری بتدریج بلند تر میشه.نرخ رسمی بیکاری اعلام شده حدود 12 درصد هست. ابتدای امسال صد نفر از کارکنان همشهری اخراج شدند. اکثر کارکنان رسانه ها امنیت شغلی ندارن. شهرداری نمیدونه با اون 4 هزار نفر که در دوره ی میریت قبلی استخدام شدن چکار کنه. وزیر نفت پیش از این اعلام کرد که شرکت نفت با 70 هزار نفر قابل اداره کردن هست اما 220 هزار نفر از دولت قبل روی دستش مونده.یکی از مدیران عامل قبلی ذوب آهن فقط به این دلیل توسط دولت پاکدست کنار گذاشته شد چون حاضر نبود چند هزار نیروهای سفارش شده از سوی مقامات دولتی رو استخدام کنه و حالا شرکت های کشتیرانی.
    وقتی یک بنگاه اقتصادی ضرر میده ناچار به تعدیل نیرو میشه. اگر این بنگاه خصوصی باشه چاره ای جز تعدیل پیدا نمیکنه و در این کار تعلل نمیکنه اما در مجموعه های دولتی و نیمه دولتی بنا به دستوری که از بالا میاد به هزینه ی عمومی از اخراج نیروهای مازاد خودداری میشه تا تنش کمتری در جامعه ایجاد بشه. اما این خودداری حدی داره و با ادامه ی رکود در اقتصاد ، اخراج به تدریج بالای سر تعداد بیشتری از سازمان ها و شرکتهای دولتی و شبه دولتی سایه خواهد انداخت.
    پیش بینی من در سال جدید ادامه ی رکود و تعدیل نیروی بیشتر و افزایش نرخ بیکاری هست. دولت اگر نمیتونه ایجاد شغل بکنه ( دقت کنید که ایجاد شغل با استخدام فرق داره) ، حداقل باید امکانات بیمه ی بیکاری رو بیشتر و آسان تر کنه.