| کد خبر: 263447 |

تولید ریل نماد خودکفایی در اوج تحریم‌ ها است

مشاور معاون معدنی وزارت صمت گفت: ریل، محصولی استراتژیک است که در سالیان گذشته وارد می شد اما چندین سالی از است که تلاشگران ذوب آهن با تولید ریل «ما می توانیم» را در عمل به منصه ظهور رساندند.

تین نیوز

مشاور معاون معدنی وزارت صمت گفت: ریل، محصولی استراتژیک است که در سالیان گذشته وارد می شد اما چندین سالی از است که تلاشگران ذوب آهن با تولید ریل «ما می توانیم» را در عمل به منصه ظهور رساندند.

به گزارش تین نیوز به نقل از دنیای معدن، مجید پور مقدم مشاور معاون معدنی وزارت صمت در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین سمپوزیوم فولاد در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار ذوب ۲۴ گفت: ذوب آهن اصفهان اولین برند تولید کننده فولاد در کشور است و صنایعی مانند مجتمع فولاد مبارکه، فولاد خراسان و … توسط نیروی انسانی توانمند این مجتمع عظیم صنعتی ساخته شد.

وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان همچنین معدن کاری را در کشور بنیان نهاد و هنوز هم لوگوی این مجتمع عظیم صنعتی بر ورودی بسیاری از معادن کشور می درخشد.

برای تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن آماده همکاری هستیم

مشاور معاون معدنی وزارت صمت تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان سبد متنوع محصولات فولادی را بر اساس شیوه روز دنیا ( کوره بلند) تولید می کند لذا کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه تا آن سوی مرزها زبانزد است و ما نیز به عنوان وزارت صمت آماده هرگونه همکاری برای تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن هستیم تا زنجیره تولید این کارخانه تکمیل شود و رشد محصولات ارزش افزا را در آن شاهد باشیم.

پورمقدم بیان کرد: ذوب آهن اصفهان در دوره جدید مدیریتی فعالیت های معدنی بسیار خوبی را آغاز کرده است و در بخش تملک معادن نیز از طریق حضور فعال در مزایده ها توانسته فعالیت معدنی خودش را توسعه دهد که این رویکرد حرفه ای مدیریت مدیرعامل این مجتمع عظیم صنعتی و تیم معدنی آن را نشان می دهد.

وی گفت: حیات معادن زغالسنگ کشور وابسته به تولید ذوب آهن اصفهان است و در یک جمله می توانم بگویم این مجتمع عظیم صنعتی به واسطه اشتغالزایی در ارتزاق میلیون ها نفر در سطح کشور به صورت مستقیم و غیر مستیقم نقش آفرین است.

اکتشافات عمقی با جدیت بیشتر دنبال شود

مشاور معاون معدنی وازرت صمت گفت: اکتشافات عمقی در کشورمان نیاز است با جدیت فوق العاده بیشتر از گذشته دنبال شود زیرا ایران عزیزمان از پهنه های معدنی بسیار مستعدی برخوردار است که متاسفانه اکتشافات در آنها به صورت عمقی انجام نمی گیرد و در این زمینه نیاز است یک نقشه راه مدون برای استخراج از معادن تدوین شود تا این ذخائر خدادادی در خدمت رشد تولید در کارخانجاتی مانند ذوب آهن اصفهان قرار بگیرد.

وی در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و گفت: این محصول استراتژیک در سالیان گذشته وارد می شد اما چندین سالی از است که تلاشگران ذوب آهن با تولید ریل «ما می توانیم» را در عمل به منصه ظهور رساندند و ریل تولیدی این کارخانه در خطوط مواصلاتی سطح کشور به عنوان یک محصول تمام ایرانی نصب شده است.

پورمقدم گفت: تولید این محصول در کنار اینکه مانع خروج ارز از کشور می شود، نشان داد حتی در اوج سخترین شرایط «تحریم ها» جوانان ایرانی می توانند محصولات کلیدی مانند ریل ملی را در ایران عزیزمان تولید کنند، به واقع جا دارد از این محصول به عنوان نماد « خودکفایی» در کشورمان یاد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.