| کد خبر: 233457 |

◄ بهره برداری از راه آهن رشت-کاسپین قبل از زمستان

وزیر راه و شهرسازی پروژه راه آهن رشت - کاسپین بسیار استراتژیک توصیف کرد و گفت: این مسیر ریلی که در توسعه تجارت و صادرات و همچنین حمل و نقل بسیار موثر است پیش از زمستان امسال بهره برداری می‌شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی پروژه راه آهن رشت - کاسپین بسیار استراتژیک توصیف کرد و گفت: این مسیر ریلی که در توسعه تجارت و صادرات و همچنین حمل و نقل بسیار موثر است پیش از زمستان امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد اسلامی عصر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه قطعه راه آهن رشت- کاسپین اظهار داشت: از لحاظ زیرسازی این پروژه پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است و انتظار می رود تا قبل از زمستان به بهره برداری برسد.

وی گفت: برای روسازی هم مصالح و اعتبارات مورد نظر آماده بوده و مابقی کارها نیز توسط دستگاهها در حال انجام است

وزیر راه و شهرسازی تملک اراضی مسیر را یکی از مهم ترین موانع پیشرفت پروژه راه آهن رشت کاشپین عنوان کرد و گفت: امیدواریم مردم در این زمینه همراهی مناسب را داشته باشند.

اسلامی اظهار داشت: البته انتظار داشتیم با پیگیری های صورت گرفته این پروژه با موانع کمتری مواجه و تا پایان شهریورماه به ثمر برسد اما دلایل متعددی برای تاخیر آن وجود دارد و پیش بینی می کنیم قبل از زمستان این پروژه به بهره برداری برسد.

راه آهن رشت - انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی ، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

نیمه دوم شهریورماه پارسال یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.