| کد خبر: 224184 |

تولید لکوموتیو نسل جدید با قدرت 4 هزار اسب بخار

جانشین مدیرعامل واگن پارس از شراکت با مپنا برای تولید لکوموتیو نسل جدید با قدرت 4 هزار اسب بخار در کنار لکوموتیو پارس 33 خبر داد و گفت: همه تلاش‌ما این است که چرخه تولیدی صنعت ریلی کشور کامل باشد و هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم.

تین نیوز

جانشین مدیرعامل واگن پارس از شراکت با مپنا برای تولید لکوموتیو نسل جدید با قدرت 4 هزار اسب بخار در کنار لکوموتیو پارس 33 خبر داد و گفت: همه تلاش‌ما این است که چرخه تولیدی صنعت ریلی کشور کامل باشد و هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم.

به گزارش تین نیوز، غضنفر صفاری راد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از هدف‌گذاری برای تولید لکوموتیو نسل جدید با قدرت 4 هزار اسب بخار خبر داد و بیان کرد: در حال مذاکره با مپنا هستیم، مپنا در تولید لکوموتیو خوب عمل کرده است و بخش ریلی مپنا در تولید لکوموتیو تجربه بالایی دارد.

جانشین مدیرعامل واگن پارس ادامه داد: شرکت واگن پارس و مپنا با هم شریک شده‌اند و ما با کمک سرمایه‌گذاری مپنا لکوموتیو 4 هزار اسب بخاری تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در تولید لکوموتیو، نبود نقدینگی است، گفت: نقدینگی حرف اول را می‌زند، ما از نظر فنی مشکلی برای تأمین لکوموتیو نداشتیم حتی پیدا کردن شریک خارجی برای تولید هم مشکل چندانی نداشت، اما معضل اصلی نبود نقدینگی است.

ضرورت حمایت از شرکت‌های بهره‌بردار ریلی در تأمین نقدینگی

صفاری راد به هر حال لکوموتیو باید تکنولوژی روز را داشته باشد و محصولی گران‌قیمت است و در واقع خود، یک کارخانه محسوب می‌شود، به همین دلیل سرمایه‌گذاری سنگین لازم دارد و شرکت‌های ریلی بهره‌بردار امکان اینکه از محل منابع خود اعتبار خرید لکوموتیو را تأمین کنند را ندارند و نیاز به سرمایه‌گذاری از محل وجوه اداره شده راه‌آهن و یا تسهیلات بانکی دارد.

جانشین مدیرعامل واگن پارس افزود: اما امروز با همکاری و شراکت با گروه مپنا نوعی لکوموتیو نسل جدید و به‌روز تر از لکوموتیو پارس 33 با 4 هزار اسب بخار قدرت، خواهیم ساخت و ناوگان داخلی ما به این لکوموتیو نیاز دارد.

سبد تولیدی صنعت ریلی کشور کامل می شود

وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ریزی شده است این لکوموتیو نسل جدید چه زمانی به تولید برسد؟ گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سال 1400 تولید این لکوموتیو را به صورت انبوه و با ثبت تقاضای شرکت‌های بهره‌بردار ریلی انجام دهیم.

صفاری راد افزود: تولید 10 دستگاه لکوموتیو پارس 33 (که در ماه قبل محقق شد) زمینه‌ساز خوبی بود که خط تولید لکوموتیو واگن پارس فعال شود، روز چهارم آذر هم اولین دستگاه از این لکوموتیو تولیدی واگن پارس تحویل شرکت متقاضی شد و این خبر خوبی برای صنعت ریلی کشور است.

جانشین مدیرعامل واگن پارس تأکید کرد: همه تلاش‌مان این است که سبد تولیدی صنعت ریلی کشور کامل باشد و هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم، ما این توان را داریم که تجهیزات کامل برای شرکت‌های ریلی و مردم تأمین کنیم.

 سالی 600 دستگاه واگن تولید می کنیم

وی تصریح کرد: البته واگن پارس در برخی سال‌های گذشته در تولید واگن هم به کمترین میزان تولید رسیده بود و در برخی سال‌ها واگن پارس در طول یک سال فقط 30 دستگاه واگن تولید می‌کرد و یا در بهترین مدل سالی 100 دستگاه واگن تولید کرد، اما امروز به رقم تولید سالانه 600 دستگاه واگن رسیده‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.