| کد خبر: 219159 |

◄ اورژانس ریلی، ویژگی‌ها و کمبودها

اورژانس ریلی بیش از اینها توسعه خواهد یافت؛ چراکه در حال حاضر دوره رسیدن اورژانس بر سر بالین بیمار کاهش یافته است و به منظور احیلای بیمار باید از کمترین ساعات بهره برد.

تین نیوز

چهارشنبه هفته گذشته دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایستگاه راه آهن شیراز افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز، سیل سال 97 که در دروازه قرآن شیراز اتفاق افتاد، یادآور روزهای تلخی است که آن منطقه توریستی بدون بالگرد و اورژانس هوایی، از دست دادن تعدادی از هموطنان را در کارنامه خود ثبت کرد. حالا به دلیل غیرمترقبه بودن بحران های طبیعی و غیرطبیعی و همچنین کمبود ناوگان امداد و نجات، جای خالی انواع اورژانس هوایی، ریلی و جاده ای در اقصی نقاط کشور حس می شود.

رییس سازمان اورژانس کشور در اینباره به خبرنگار ما گفت: نخستین جرقه های ایجاد اورژانس ریلی با همت مدیرعامل راه آهن در سال 97 زده شد.

پیرحسین کولی‌وند اضافه کرد: اورژانس ریلی بیش از اینها توسعه خواهد یافت؛ چراکه در حال حاضر دوره رسیدن اورژانس بر سر بالین بیمار کاهش یافته است و به منظور احیلای بیمار باید از کمترین ساعات بهره برد.

کولی‌وند در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر کمبود نیرو در اورژانس و کادر درمان کشور گفت: این مساله مشکلی در خدمات اورژانس ریلی ایجاد نمی کند. ضمن اینکه اورژانس سطح کیفی و کمی خدمات بالینی خود را ارتقا داده است و کمبود نیرو نیز تا حد زیادی مرتفع شده است.

 

بیشتر بخوانید:

کمبود آمبولانس در کشور نداریم/ افتتاح اورژانش ریلی

 

نیاز تهران به ۵۴ پد بالگرد اورژانس

 

ورود هواپیماهای بال ثابت هوانیروز به اورژانس / لزوم گسترش اورژانس بانوان در کشور

 

گفتنی است که نخستین اورژانس ریلی کشور مرداد ماه امسال در خرم‌دره زنجان افتتاح شد و حالا استان قم سومین متقاضی دریافت اورژانس ریلی است. در آیین افتتاح دومین اورژانس ریلی کشور در شیراز نیز عنوان شده است که با پیگیری های انجام شده در آینده نزدیک واگنی در قطارهای ایستگاه راه آهن شیراز نیز به اورژانس ۱۱۵ تعلق می گیرد که مسافران در مسیر سفر نیز از خدمات اورژانس بهره‌مند شوند. این مرکز با زیربنای نزدیک به ۳۵۰ متر مربع، در دو طبقه ساخته شده است. این مرکز ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه برداشته و با توجه به فضای بزرگ این پایگاه، تجهیزات مدیریت بحران و ارائه خدمات برای حوادث احتمالی ریلی نیز در آن فراهم خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد نصیریان 0 0

    چخ حرکت خوب و بجایی...امیدوارم که واقعا بهره وری بالا و با هدف خدمت رسانی ایجاد شده باشد