| کد خبر: 218954 |

رشد صعودی جابجایی کالا از پایانه ریلی آستارا

مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا گفت: صادرات، واردات و ترانزیت کالا از پایانه ریلی آستارا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، همچنان سیر صعودی دارد.

تین نیوز

مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا گفت: صادرات، واردات و ترانزیت کالا از پایانه ریلی آستارا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، همچنان سیر صعودی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رسول امیدی اظهار کرد: در پنج ماه گذشته، ۲۰۵ هزار و ۵۷۰ تن کالا به ارزش ۱۳۳ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۵۵۷ دلار با ۳۸۴۳ واگن از طریق پایانه ریلی این شهرستان به اقصی نقاط جهان صادرات، واردات و ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای صادراتی به کشورهای روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: شاهد واردات بی وقفه کالا از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان هستیم.

مدیرکل گمرک آستارا، افزود: نخستین رام قطار باری برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا، در ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ وارد بارانداز ریلی آستارا شد و عملیات جابجایی کالا از پایانه این بارانداز به شکل رسمی با برگزاری مراسم افتتاح از هفتم فروردین ۱۳۹۷ آغاز شد و همچنان تداوم دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تکمیل نشدن راه آهن قطعه آستارا – رشت، برای جایجایی کالای مذکور از بارانداز ریلی از حمل و نقل ترکیبی استفاده و کالاهای مذکور با ۸۳۰۰ دستگاه کامیون نیز جابجا شده اند.

امیدی در بخش دیگر سخنان خود به تفکیک کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از این پایانه اشاره کرد و توضیح داد: در این مدت ۸۱ هزار و ۸۴۵ تن کالا با ۱۷۵۵ واگن واردات، ۱۰۳ هزار و ۵۰۶ تن کالا با ۱۵۹۷ واگن صادرات و ۱۷ هزار و ۲۱۹ تن کالا با ۴۹۱ واگن ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: کلینکر سیمان، کربنات سدیم، نمک خوراکی، شیشه، کشمش، سنگ ساختمانی، جوش شیرین، خامه، پشم شیشه، هندوانه، اسید سولفویک، نایلکس، خرما، کلم، آجر، چوب، MDF، غلات، سنگ، کاشی و سرامیک، میوه، عدس، الیاف، نخود، ذرت، قیسی، الکل و لوازم خانگی تولید داخل، اسید سولفوریک و سایر موارد از مهمترین کالاهایی هستند که از طریق این پایانه جابجا شده است.

به گزارش ایسنا، گمرک آستارا در سه مرز زمینی، دریایی، ریلی و منطقه ویژه اقتصادی بندر فعال است و خدمات ارائه می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.