| کد خبر: 138806 |

درخواست نماینده آستارا برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه پایانه ریلی

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از سرمایه گذاران داخلی و بخش خصوصی ، برای ساخت انبار کالا و سیلوهای غلات پایانه ریلی آستارا - آستارا دعوت کرد.

تین نیوز

 نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از سرمایه گذاران داخلی و بخش خصوصی ، برای ساخت انبار کالا و سیلوهای غلات پایانه ریلی آستارا - آستارا دعوت کرد.

 

ولی داداشی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : تغییر قرارداد ساخت پایانه ریلی از شرکت سرمایه گذار داخلی به شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان از دلایل تعویق ساخت پایانه ریلی آستارا-آستارا در خاک ایران است.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران یاداور شد : 35 هکتار زمین در پایانه ریلی آستارا-آستارا در ایران آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت انبار کالا و امکانات صادرات و واردات است و فعالان بخش خصوصی می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پایانه ریلی تا پاییز سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، افزود: طبق قرارداد منعقد شده با راه آهن جمهوری آذربایجان، پس از ساخت پایانه ریلی توسط آن کشور در خاک ایران، روزانه با تبادل 2 میلیون تن کالا از خط ریلی آستارا-آستارا تحول اقتصادی بزرگی در آستارا و غرب کشور روی خواهد داد.

داداشی ظرفیت نهایی پایانه ریلی یاد شده را 5 میلیون تن عنوان و خاطرنشان کرد : پس از رونق خط ریلی، ظرفیت حمل و نقل به میزان تعریف شده افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه راه آهن روابط اقتصادی کشورهای منطقه را تسهیل خواهد بخشید، اضافه کرد: این خط تکمیل کننده کریدور شمال-جنوب است و کالاهایی که از خلیج فارس به بندر عباس وارد می شود به واسطه آن به روسیه و اروپای شرقی حمل و نقل خواهد شد.

در سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران در اسفندماه سال گذشته، خط آهن آستارا - آستارا با ورود آزمایشی قطار آذربایجان به ایستگاه آستارا در ایران، به بهره برداری رسید.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال گذشته به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.