| کد خبر: 218717 |

آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن رشت – انزلی

گام‌های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی صبح امروز (پنجشنبه) با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان برداشته شد.

تین نیوز

گام‌های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی صبح امروز (پنجشنبه) با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان برداشته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به گیلان؛ با حضور دکتر نوبخت و دکتر زارع استاندار گام‌های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.

عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه انجام شده و هم اکنون عملیات ریل گذاری آن با اعتباری افزون بر چهارهزار و ۲۵میلیارد ریال صورت می‌گیرد.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود. اجرای این پروژه علاوه‌بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

گفتنی است؛ صبح امروز همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان و فاز دوم مسکن مهر رشت بازدید کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.