| کد خبر: 218710 |

مجری خط آهن شلمچه-بصره تغییر کرد

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از جایگزینی یک شرکت جدید با بنیاد مستضعفان در پروژه راه آهن شلمچه-بصره خبر داد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از جایگزینی یک شرکت جدید با بنیاد مستضعفان در پروژه راه آهن شلمچه-بصره خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ۱۶ شهریور امسال مصوبه جدید هیئت وزیران در خصوص تغییر پیمانکار مجری راه آهن شلمچه-بصره را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، یک شرکت غیر دولتی ۱۰۰ درصد هزینه احداث ۳ کیلومتر خط ریلی از ایستگاه شلمچه تا اروند رود، ۹۰۰ متر پل روی اروند همراه با دریچه‌های کشتیرانی و ۳۳ کیلومتر خط آهن از انتهای اروند تا ایستگاه راه آهن بصره را به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو تأمین می‌کند.

پیش از این قرار بود کلیه هزینه‌ها و فرآیند عملیاتی اجرای این پروژه را بنیاد مستضعفان متقبل شود که با مصوبه جدید هیئت دولت، یک شرکت وابسته به بخش غیر دولتی جایگزین بنیاد می‌شود.

در همین خصوص عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت وگو با خبرنگار مهر با تأیید کنار گذاشته شدن بنیاد مستضعفان اظهار داشت: با توجه به پیشنهادی که شرکت غیر دولتی مذکور داده و علاقه مندتر هستند تا کار را دنبال کنند و شرکت ثبت شده در عراق دارند، در وزارت راه به این جمع بندی رسیدیم که پروژه راه آهن شلمچه-بصره را به این شرکت واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه شخص وزیر به جد پیگیر تسریع در اجرای پروژه ریلی شلمچه-بصره است و طرف عراقی هم اخیراً با مدیران وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی داشته اند افزود: تلاش ما بر این است که به این پروژه سرعت بیشتری بدهیم و به این نتیجه رسیدیم که تیم جدید به دلیل داشتن توانایی مالی کافی و هم داشتن امکان کار کردن در عراق، سریع‌تر می‌تواند این طرح را اجرایی کند.

معاون شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: پیشنهاد جایگزینی به هیئت دولت ارائه شده و اخیر مصوبه جابه جایی پیمانکار پروژه راه آهن شلمچه-بصره به وزارت راه ابلاغ شده است.

وی شرکت مذکور را متعلق به بخش غیر دولتی دانست و گفت: توانمندی و انگیزه بالایی دارند از قبل هم زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر پیمانکار شنیده می‌شد که با پیشنهادی که این شرکت ارائه داد، وزیر راه با تغییر پیمانکار موافقت کرد.

خطیبی درباره زمان آغاز به کار پروژه گفت: شروع به ساخت این پروژه نیازمند تکمیل مطالعات و همچنین امضای قرارداد با طرف عراقی است؛ اما طرف عراقی هنوز به ما زمین برای شروع ساخت را نداده است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.