| کد خبر: 218597 |

ریل ملی بر محور توسعه؛

◄ استاندارد نهایی برای تولید ریل ملی تایید شد

کیفیت ریل‌های تولید شده توسط ذوب آهن اصفهان محرز بود اما برای قضاوت علمی و نهایی کیفیت این تولیدات، به گذر زمان احتیاج بود که بالاخره در روزهای اخیر سازمان ملی استاندارد ایران، گواهینامه استاندارد برای تولید ریل را صادر کرد.

تین نیوز

ذوب آهن اصفهان پس از دو سال منازعه بر سر کیفیت ریل های تولیدی، سال 97 به تولید آزمایشی ریل ملی رسید اما این ریل‌ها از نوع U۳۳ بود که برای خطوط فرعی استفاده می‌شد. حال آنکه بیشتر نیاز راه آهن تولید ریل uic60 بود که شهریور ماه سال گذشته، این شرکت موفق به تولید این نوع ریل در حجم انبوه به سفارش راه آهن ج.ا.ا نیز شد.

به گزارش تین نیوز، اگرچه پیش از این، کیفیت ریل‌های تولید شده تایید شده اما برای قضاوت کیفیت این تولیدات، به گذر زمان احتیاج بود که بالاخره در روزهای اخیر ذوب آهن اصفهان گواهینامه استاندارد برای تولید ریل را دریافت کرد.

گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه‌آهن و پروانه کاربرد علامت استاندارد این محصول طی آیین ویژه‌ای پنجم شهریور ماه جاری از سوی نیره پیروزبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعطا شد.

معاون فروش ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ما در اینباره گفت: علاوه بر تولید ریل های UIC ۶۰ و U ۳۳ مورد نیاز راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ذوب آهن امکان تولید ریل  UIC۵۴ مترو و قطارهای شهری را نیز با توجه به سیاست های اخیر کشور در خصوص توجه بیشتر به تولید داخل دارد.

احسان دشتیانه اضافه کرد: کاربرد اصلی ریل UIC60 را در خطوط پرسرعت راه آهن است که استاندارد آنها در روزهای گذشته نهایی شد.

دشتیانه اضافه کرد: برای تولید ریل انواع ریل، به طور کامل از توان کارشناسان و متخصصان داخلی استفاده شده است.

گفتنی است که یکی از دلایل توقف پروژه‌های ریلی در گذشته، کمبود بودجه موردنیاز برای تولید ریل بوده که پس از تحریم های امریکا و تلاش برای کمک به تولید داخل و خودکفایی، بودجه موردنیاز تامین شد و حالا در این زمینه کشور به قطع کامل وابستگی از کشورهایی نظیر هند و چین رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.