| کد خبر: 217545 |

◄ تسهیلات کروناییِ بخش ریلی در گیرودار بانک عامل

همه شرکت‌های ریلی ثبت نام خود را در سامانه «کارا» تکمیل کرده اند اما بسیاری از آنها هنوز تسهیلات کرونایی را دریافت نکرده اند و این اتفاق بدلیل کم کاری بانک ها رخ داده است.

تین نیوز

دیروز اخباری مبنی بر ایجاد اشکال در پرداخت وام کرونایی شرکت های هوایی منتشر شد. این در حالی است که با وجود گذشت چند ماه از تصویب وام کرونا، هنوز این اعتبار به شرکت‌های ریلی و خدماتی فعال در این حوزه پرداخت نشده است.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل ونقل ریلی در اینباره معتقد است: در ستاد ملی مقابله با کرونا برای جبران خسارت وارد شده به بخش ریلی، ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات تصویب و ابلاغ شده است و اعتبار مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برای حدود ۶۲ شرکت در نظر گرفته شده است.

 محسن صادقی اضافه کرد: همه شرکت‌ها در این حوزه، ثبت نام خود را در سامانه «کارا» تکمیل کرده اند اما بسیاری از آنها هنوز تسهیلات کرونایی را دریافت نکرده اند و این اتفاق بدلیل کم کاری بانک ها رخ داده است.

صادقی افزود: با توجه به اینکه شرکت های ریلی به عکس بسیاری از شرکت های حمل ونقلی دنیا، نیروی انسانی خود را تعدیل و بیکار نکرده اند، متولیان بانکی هم باید هر چه سریع‌تر برای پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

 شرکت‌های ریلی و هوایی پیش از این، اعلام کردند که نیروهای خود را به شرط حمایت دولتی تعدیل نکنند تا بتوانند از پس هزینه‌های خود برآیند اما کارشکنی بانک ها، زیان بسیاری به آنها وارد کرده است و مشخص نیست چه زمانی این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. خودتون رو بگذارید جای بانک عامل. بهش تکلیف کردن که به این ها وام بده. همه هم میدونن که برگشتی در کار نیست. در این کشور بانک ها بجای اینکه یه بنگاه اقتصادی باشن ، کیسه دولت هستن برای تامین مالی و قرض دادن به این و اون.دستگاه چاپ اسکناسشون هم که اخیرا بسیار فعال هست.
    بعضی وقتا این بانک ها خیال ورشون میداره که مستقل هستن و در مقابل دستور از بالا مقاومت میکنن.برای همینه که وقتی مراجعه میکنید که وام کرونایی بگیرید شما رو سر می دوونن چون دادن این وام جز کم شدن از منابعشون خاصیت دیگه ای براشون نداره.