| کد خبر: 215034 |

۲۶۵ هزار و ۷۱۶ تن بار در راه‌آهن اراک بارگیری شد

مدیرکل راه آهن اراک گفت: ۲۶۵ هزار و ۷۱۶ تن بار امسال در راه‌آهن این شهرستان بارگیری و از طریق خطوط ریلی به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن اراک گفت: ۲۶۵ هزار و ۷۱۶ تن بار امسال در راه‌آهن این شهرستان بارگیری و از طریق خطوط ریلی به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، محمد رضا قربانی افزود، با وجود شیوع ویروس کرونا میزان بارگیری از طریق خطوط ریلی اراک در بهار امسال ۱۵ درصد رشد داشته که این مهم بیانگر حرکت هدفمند در راستای تحقق شعار جهش تولید است.

وی یادآور شد: تن کیلومتر مبدا و مقصد بار جابه جا شده از سوی راه آهن اراک امسال ۱۸۶ میلیون تن  بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش  دارد.

مدیرکل راه آهن اراک خاطرنشان کرد: ۹۸ هزار تن بار امسال در راه آهن این شهرستان تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با حجم  ۳۲ هزار تن ، ۲۱۱ درصد افزایش یافته است.

قربانی گفت: میزان بار وارده، صادره و مرز به مرز راه آهن اراک نیز امسال به ترتیب ۲۷، ۲۲ و ۲۳ درصد افزایش دارد.

وی افزود: بیش از ۲۶۱ میلیون تن کیلومتر بار خالص و ۴۹۹ میلیون تن کیلومتر بار ناخالص امسال از سوی راه آهن اراک جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک ار آغاز حمل نفت کوره گوگرد دار پالایشگاه شازند توسط راه‌آهن این شهرستان به بندرعباس خبرداد و گفت: این محصول در تامین سوخت کشتی‌ها مصرف دارد و حمل آن تاپیش از این با کامیون از پالایشگاه شازند استان مرکزی به بندرعباس صورت می‌گرفت و این مهم امسال به ناوگان ریلی سپرده شده است.

قربانی  ادامه داد: ۳۱ هزار تن نفت کوره گوگرددار از ابتدای سال‌جاری تاکنون از سوی  ناوگان ریلی اداره کل راه آهن اراک به بندر عباس حمل شده‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک با یادآوری کاهش حمل مسافر توسط ناوگان ریلی اداره کل راه آهن این شهرستان در سال‌جاری،  افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و  رعایت موازین فاصله اجتماعی در واگن‌ها امسال  شاخص حمل مسافر در خطوط ریلی اراک در مقایسه با مدت مشابه قبل روندکاهشی دارد که این خسران با تقویت جابه‌جایی بار جبران شده است.

حوزه راه آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم, مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.