| کد خبر: 212284 |

قول همکاری وزیر عراقی برای تکمیل خط آهن شلمچه – بصره

وزیر راه و شهرسازی در گفت و گوی تلفنی با همتای عراقی اش اظهار امیدواری کرد تا فصل جدیدی از همکاری بین دو کشور در حوزه حمل و نقلی آغاز شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در گفت و گوی تلفنی با همتای عراقی اش اظهار امیدواری کرد تا فصل جدیدی از همکاری بین دو کشور در حوزه حمل و نقلی آغاز شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت وگوی تلفنی با «ناصر حسین الشبلی» وزیر حمل و نقل عراق با اشاره به این که اطمینان دارم با حضور شما در این منصب دوران متفاوت و پر رونقی را تجربه خواهیم کرد،گفت: آماده‌ام هم در تهران و هم در عراق دیدار داشته و بتوانیم سنگ بنای همکاری‌های بلندمدت را پایه گذاری کنیم.

اسلامی با اشاره به خط ‌آهن- شلمچه – بصره اظهار کرد: سال‌هاست خط‌آهن را به شلمچه رسانده‌ایم و مجددا آمادگی خود را به منظور سرمایه گذاری خط‌آهن تا بصره اعلام می کنم، با هماهنگی و همکاری شما می توانیم شاهد تردد قطارها در دو خاک کشور باشیم.

او خطاب به وزیر حمل و نقل عراق گفت: برای ما و شما مهم است که عراق بتواند به آسیای میانه، پاکستان و روسیه بار جا‌به‌جا کند، امیدواریم با توجه به پیوند دیرینه فرهنگی و تاریخی که بین ملت‌های ایران و عراق برقرار است این ریل بتواند فصل جدیدی از گستره همکاری‌های ۲ کشور را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ایران ۲۴ نقطه اتصال مرزی با کشورهای همسایه دارد، تصریح کرد: در تمام این پایانه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می کنیم و امید داریم بعد از تعطیلات عید فطر روابط تجاری از مرزهای زمینی از سر گفته شود و تجار و بازرگانان بتوانند تبادل کالا را انجام دهند.

او با اشاره به سابقه وزیر و حمل و نقل عراق در بخش هوایی این کشور گفت: خوشبختانه تعداد پروازها بین دو کشور خوب بوده و انتظار داریم بعد از اتمام شرایط کرونا مجددا پروازها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود و مردم ما بتوانند به کشورهای همدیگر سفر کنند.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری از دیدار حضوری گفت: امیدوارم بتوانیم پایه‌های مستحکمی را برای گسترش همکاری‌ها با کمک شما ایجاد کنیم و مردم دو کشور بتوانند سالیان سال از تصمیمات مشترک ما بهره مند شوند و این بهره‌مندی پیشرفت اقتصادی را برای دو کشور به ارمغان بیاورد.

 همچنین در این گفت و گوی تلفنی وزیر حمل و نقل عراق نیز ابراز امیدواری کرد تا دیدارهای متعددی برای پیشبرد روابط بین دو طرف و تکمیل پروژه مشترک راه آهن انجام شود.

او افزود: تلاش می کنیم تا هر چه زودتر این کار به سرانجام برسد و در نزدیک ترین فرصت دیدار مشترکی را برگزار خواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل عراق همچنین اظهار کرد: در آینده نزدیک راه‌های بین دو کشور باز خواهد شد که مهم‌ترین آن راه‌آهن و ارتباط هوایی است. همچنین توافقنامه‌هایی که پیش از این امضا شده بود را تمدید کرده و اصلاح می کنیم تا هر چه بیشتر به نفع مردم دو کشور باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    به وزیر محترم راه و شهر سازی جناب آقای محمد اسلامی پیشنهاد میکنم با توجه این که عراق در ساخت راه آهن شلمچه به بصره کار شکنی می کند .ایران از طریق اقلیم کردستان عراق به راه آهن عراق وصل شود. با تشکر

    • ناشناس 0 0

      آیا اطلاع دارید که برای اتصال ریلی کرمانشاه به خانقین چند کیلومتر خط جدید باید احداث شود؟ ساخت هر کیلومتر ، چقدر تمام میشود؟