| کد خبر: 205841 |

معاون وزیر کشور:

طرح جامع ریلی تهران در شورای‌عالی هماهنگی ترافیک تصویب شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور از تصویب طرح جامع ریلی شهر تهران با هدف خدمت رسانی هرچه بیشتر به شهروندان تهرانی در صدوپنجاهمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خبر داد.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور از تصویب طرح جامع ریلی شهر تهران با هدف خدمت رسانی هرچه بیشتر به شهروندان تهرانی در صدوپنجاهمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد افزود: مطالعات به روزرسانی طرح جامع ریلی تهران از سال ۱۳۹۵ با هدف افزایش سهم حمل و نقل همگانی و یکپارچگی و کارآیی شبکه‌ای سیستم ریلی، مدیریت تقاضا، تامین دسترسی مناسب ریلی با استفاده از امکانات و ارتقای زیرساخت‌های موجود در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر بهینه‌سازی شبکه ریلی موجود، خطوط دیگری از جمله ۴ خط مترو درون شهری (خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) و همراه با توسعه و ارتقای خطوط حومه‌ای و ایجاد دو خط اکسپرس (A و B) پیشنهاد شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با اشاره به بهینه‌سازی هفت خط موجود مترو تهران در این طرح اظهارداشت: مقرر شد شهرداری تهران به عنوان اولویت اول و در کوتاه‌مدت به منظور دستیابی به سر فاصله زمانی و ظرفیت مقرر در مصوبه خطوط یاد شده، اقداماتی را به منظور افزایش دو برابری جابه جائی مسافر در وضع موجود را عملیاتی کند.
جمالی نژاد، تکمیل همه اجزای خطوط هفتگانه متروی تهران از قبیل ایستگاه‌ها، پارکینگ، پایانه، پست برق، مرکز فرمان، تونل‌های ارتباطی، ایستگاه‌های تبادلی و سامانه‌های تجهیزاتی جهت دستیابی به اهداف طرح جامع ریلی تهران و تامین ناوگان مورد نیاز و کارآمد به همراه تکمیل تسهیلات دسترسی به ایستگاه‌ها را از جمله این اقدامات برشمرد.
رئیس شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به برنامه طراحی و احداث خطوط جدید متروی درون شهری با توجه به افق زمانی سال ۱۴۲۰ افزود: در مطالعات انجام شده برای شهر تهران چهار خط متروی درون شهری در نظر گرفته شده که خط ۸ مترو از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی ۳۷ کیلومتر است.
وی اضافه کرد: خط ۹ مترو از دولت ‌آباد تا چیتگر به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر و خط  ۱۰ مترو از حکیمیه  تا وردآورد به طول تقریبی ۴۱ کیلومتر و خط ۱۱ مترو از چیتگر تا سه راه تقی‌آباد به طول تقریبی ۲۸ کیلومتر خواهد بود.
جمالی نژاد با تاکید بر لزوم ارتقاء و احداث خطوط حومه‌ای با توجه به ضرورت یکپارچگی عملکرد شبکه ریلی تهران، مراکز و سکونت‌گاه‌های اطراف آن، گفت: تا افق ۱۴۲۰، چهار خط حومه ای توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی با هماهنگی شهرداری تهران احداث می شود که مسیر اول در حریم راه‌آهن تهران – تبریز  از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا هشتگرد با انشعاب شهر قدس تا مارلیک است.
وی در ادامه از اجرای مسیر دوم در حریم راه‌آهن تهران – اهواز از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا پرند با انشعاب رباط کریم تا فرودگاه امام خمینی و مسیر سوم در حریم راه‌آهن تهران – مشهد از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا پیشوا با انشعاب ایستگاه بهرام تا پاکدشت و مسیر چهارم از ترمینال شرق جدید تا رودهن خبر داد.
رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین از  احداث خطوط اکسپرس از طریق اتصال خطوط حومه‌ای  توسط شهرداری تهران بعد از ارتقای آن خطوط خبر داد.
وی در این زمینه توصیح داد: خط اکسپرس A حد فاصل هشتگرد تا ورامین با اتصال ایستگاه صادقیه به ایستگاه میدان راه‌آهن جهت ارتباط خط حومه ای تهران - کرج به خط حومه‌ای تهران – پیشوا و خط اکسپرس B حد فاصل پرند تا پردیس با اتصال ایستگاه آزادگان به ایستگاه ترمینال شرق جدید جهت ارتباط خط حومه‌ای تهران - پرند به خط حومه‌ای تهران – رودهن نیز در این جلسه به تصویب اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. اینکه دور هم جمع بشیم و یک تعدادی آرزوهای بزرگ رو روی نقشه تهران خط خطی کنیم و اسمش رو بذاریم طرح جامع و تصویبش کنیم و بعد بابت تصویبش کلی به هم دیگه تبریک بگیم که نشد کار. شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور باید توضیح بده که منابع لازم برای تحقق این آرزوها رو از کجا میخواد تامین کنه؟ تصویب طرحی که همراه با بودجه نباشه دردی از تهران دوا نمیکنه و به طریق اولی از بقیه ی شهرها.علت اینکه اینهمه طرح جامع که تا حالا داده شده هیچ خاصیتی نداشته همینه.