| کد خبر: 201370 |

هدفگذاری ساخت ۵۰۰ دستگاه واگن در واگن پارس اراک

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بر ضرورت تداوم حمایت‌های دولت از رونق تولید تاکید کرد و گفت: وزارت صمت با تاکید مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل‌تحسین، واردات هر نوع واگن خارجی را ممنوع کرد که همین امر باعث افزایش سفارش شرکت‌های بهره‌بردار داخلی از واگن‌سازان اراک شده است، اما این شرکتها از نظر نقدینگی بایدحمایت شوند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بر ضرورت تداوم حمایت‌های دولت از رونق تولید تاکید کرد و گفت: وزارت صمت با تاکید مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل‌تحسین، واردات هر نوع واگن خارجی را ممنوع کرد که همین امر باعث افزایش سفارش شرکت‌های بهره‌بردار داخلی از واگن‌سازان اراک شده است، اما این شرکتها از نظر نقدینگی بایدحمایت شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ریل‌نیوز، «محمدرضا مختاری» گفت: انعقاد قرارداد و دریافت پیش پرداخت از شرکتهای داخلی بهره‌بردار، نیازمند حمایت مالی معقول از بهره‌برداران است تا  بتوانند نسبت به تامین هزینه‌ها و عمل به مفاد قراردادها اقدام کنند.

وی بیان کرد: تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال امکان مناسبی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بهره‌بردار ایجاد کرده که با اجرایی شدن آن گشایشی برای متقاضیان محصولات ریلی ایجاد می‌شود و رونق تولید درمجموعه واگن پارس و صنایع زیردستی آن نیز اتفاق می‌افتد.

مختاری اظهار داشت: اگرچه امکان تولید بیش از یک‌هزار دستگاه واگن باری و ۱۵۰ دستگاه واگن مسافربری در شرکت واگن‌پارس اراک وجود دارد اما به دلیل بالا بودن قیمت انواع واگن، شرکت‌های بهره‌بردار با سرمایه داخلی خود توان خرید ندارند و دولت باید با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت این شرکت‌ها را حمایت کند.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک بیان کرد: ۵۰۰ دستگاه انواع واگن امسال در این واحد تولیدی هدفگذاری شده که در صورت حمایت‌ دولت به‌خصوص در ارایه تسهیلات تبصره ۱۸ به شرکت‌های بهره‌بردار، امکان افزایش تولید در این راستا وجود دارد.

وی گفت: مهمترین مشکل کنونی این واحد تولیدی، سهامداری اصلی این شرکت است که انتظار می‌رود دولت نسبت به این مهم اقدام کرده و با واگذاری شرکت به یک‌سهامدار دارای اهلیت، زمینه تولیدات هرچه بیشتر در واگن‌پارس را فراهم نماید.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۹ دستگاه انواع واگن باری و مسافربری امسال در این واحد مادر تخصصی تولید و به ناوگان ریلی کشور پیوست که ارزش هر یک از واگن‌های باری تولید شده  بین ۶ تاهشت میلیارد ریال متغیر است که بر اساس قراردادهای مشخص با شرکت‌های بهره‌بردار داخلی تولید و روانه بازار شده است.

وی ادامه داد: هفت واگن مسافربری که ارزش هر کدام ۷۰ میلیارد ریال است نیز امسال در خطوط تولید واگن‌پارس اراک ساخته شده و در ناوگان ریلی کشور قرار گرفته است.

واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی محصولات ریلی در ایران و خاورمیانه است.

این واحد صنعت ریلی در سال ۱۳۵۴ در اراک تاسیس شد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی واگن پارس اراک در فضایی کارگاهی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

واگن پارس اراک به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافربری و مترو در خاورمیانه است و محوریت تولید و تعمیر خودروهای حمل و نقل ریلی ایران را دارد.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.