| کد خبر: 197996 |

۴۸ ساعت تلاش شبانه‌روزی راه آهن تهران برای تکمیل پروژه زیرگذر باغ صالح ورامین

مدیرکل راه آهن استان تهران از اجرایی شدن پروژه زیر گذر باغ صالح ورامین، با دهانه هشت و ارتفاع ۵.۵ متر برای نخستین بار در راه آهن جمهوری اسلامی با کار شبانه روزی و بدون وقفه در ۴۸ ساعت خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل راه آهن استان تهران از اجرایی شدن پروژه زیر گذر باغ صالح ورامین، با دهانه هشت و ارتفاع ۵.۵ متر برای نخستین بار در راه آهن جمهوری اسلامی با کار شبانه روزی و بدون وقفه در ۴۸ ساعت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، عملیات اجرای زیرگذر راه آهن سراسری تهران-مشهد در منطقه باغ صالح ورامین، از روز پنجشنبه هفته گذشته و بر روی خط گرم (خطی که قطار بر روی آن تردد دارد) آغاز شد و با تلاش ۴۸ ساعته عوامل راه آهن، پیمانکاران و نیروهای شهرداری ورامین، بخش اول این پروژه مهم و حساس به پایان رسید تا قطارهای سراسری بر روی باکس های تعبیه شده، به حرکت خود ادامه دهد.

اهمیت و حساسیت اجرای این پروژه باعث شد تا مدیرکل راه آهن استان تهران، معاون بهره برداری و سیر و حرکت، معاون فنی و زیربنایی، مدیر پایانه آپرین، رئیس گروه ایمنی و نظارت بر شبکه، رئیس گروه خط و سازه های فنی، نماینده گروه علائم و ارتباطات الکتریکی و معاون اداره سیرو حرکت و فرماندار شهرستان ورامین طی دو روز عملیات در محل پروژه حاضر شده و از نزدیک بر اجرای آن نظارت کنند.

اجرای این عملیات با اخذ مجوز مسدودی یکی از خطوط اصلی راه آهن سراسری تهران-مشهد آغاز aد و این در حالی است که در هر ۲۴ ساعت ۱۸۰ رام قطار به صورت رفت و برگشت در سه مسیر تهران – مشهد، تهران- شمال و تهران- ورامین – گرمسار از حاشیه کارگاه عملیات زیرگذر عبور کرده و مسئولان مدام در حال تعویض خطوط حرکت قطارها بر روی دو خط باقیمانده هستند.

مدیرکل راه آهن استان تهران به ایرنا گفت: اجرای زیرگذر راه آهن سراسری در منطقه باغ صالح ورامین، با دهانه ۸ و ارتفاع ۵.۵ متر کاری جهادی و برای نخستین بار در راه آهن جمهوری اسلامی زیر خط گرم اجرا میشود و تا کنون بدون وقفه و طی ۴۸ ساعت کار شبانه روزی انجام شده است.

عابدین هادی نژاد تصریح کرد: این پروژه زیرگذر، با هدف احداث خط چهارم قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار از محل اعتبارات داخلی شرکت راه آهن اجرا میشود.

وی تصریح کرد: پس از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان های جنوب شرق استان تهران و بازدید وی از ابنیه، معارضین و مشکلات پیش روی اجرای این پروژه، اعتباری ۲۷۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد که پس از عقد قرارداد با پیمانکار جدید که حداکثر ۶ ماه مراحل اداری آن به درازا میکشد، کار اجرای سایر پروژه های نیمه تمام آغاز میگردد.

وی از پل روگذر محمدآباد و قلعه سین در پیشوا، پل روگذر احمدآباد در ورامین، پل روگذر محمدآباد و زیرگذر ولی آباد در قرچک به عنوان پروژه های نیمه تمام طول مسیر خط قطار حومه ای تهران- ورامین – گرمسار یاد کرد.

هادی نژاد تأکید کرد: تا زمانی که زیرگذرها و روگذرهای طول مسیرتکمیل نگردد، امکان اجرای خط چهارم قطار حومه ای وجود ندارد چرا که با راه اندازی این خط، هیچ خودرویی نباید از روی ریل ها عبور کند.

وی تصریح کرد: در نقشه اجرایی تمامی پروژه ها، مسائل شهرستانی، مسیرهای دسترسی و نیازهای منطقه ای با مشورت مسئولان شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا تأمین خواهد شد.

وی با تقدیر از همراهی مردم حاشیه کارگاه احداث زیرگذر باغ صالح ورامین گفت: این پروژه بسیاری از مشکلات عبور و مرور ساکنین حاشیه راه آهن به بخش مرکزی ورامین را برطرف و رفاه و آسایش را برای آنان به ارمغان می آورد.

پروژه قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار، ازمصوبات سفر دولت هشتم به شهرستان های جنوب شرق استان تهران است که پس از سال ها وقفه، توسط دولت تدبیر و امید تکمیل و هم اکنون فاز نخست آن با ۸ رام قطار، مسافران را از گرمسار، پیشوا، ورامین، قرچک به تهران میرساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: ریل نیوز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.