| کد خبر: 196938 |

◄ اختصاص اعتبار از ‌صندوق ذخیره ارزی به پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان

اعتبارات خوبی از ‌صندوق ذخیره ارزی به پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان اختصاص یافت.

تین نیوز

مرتضی باقری در جلسه تخصصی زیرساخت‌های ارتباطی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار که با حضور مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در بندر شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: بندر چابهار به عنوان بزرگ ترین بندر اقیانوسی کشور برای دولت اهمیت زیادی دارد، این بندر آماده نقش‌آفرینی بین‌المللی است که با توجه به این مهم باید در حوزه راه و ریل نیز اقدام‌های هماهنگی انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این که با موافقت رهبر معظم انقلاب اعتبارات خوبی از محل صندوق ذخیره ارزی به پروژه راه آهن چابهار- زاهدان اختصاص یافته، خواستار تسریع در اجرای این پروژه شد و اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری در چابهار نسبت به دیگر بخش‌ها پیشتاز بوده است.

سیدحسین میرشفیع، مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه نیز در این جلسه گفت: زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر بسیار خوب است، اما با توجه به اهمیت دسترسی به دیگر زیرساخت‌های حمل و نقل نیاز است که در بخش راه و ریل نیز توسعه متوازن صورت گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی بندر چابهار، گفت: با ایجاد زیرساخت‌های دریایی، بندری، ریلی، جاده‌ای و گردشگری به خصوص در زمینه حمل نقل دریایی و ترافیک بار و کالا، سواحل مکران به یک قطب جهانی در حوزه‌های اقتصاد و گردشگری دریایی تبدیل خواهد شد.

بهروز آقایی با اشاره به توانمندی بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما خواستار تسریع در احداث پروژه راه آهن چابهار– زاهدان شد. می‌طلبد در راستای افزایش صادرات و واردات بار از طریق این بندر نیز اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.