| کد خبر: 190557 |

◄ سود 160 میلیارد تومانی تاید واتر در سال 97

مدیرعامل شرکت دریایی و بندری تایدواتر اعلام کرد: سال ۹۶ سود تایدواتر حدود ۶۰ میلیارد تومان بود، این رقم در سال ۹۷ به ۱۶۰ میلیارد تومان رسید.

تین نیوز
  1. مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه اعلام کرد: سال ۹۶ سود تایدواتر حدود ۶۰ میلیارد تومان بود، این رقم در سال ۹۷ به ۱۶۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حسین زارعی در نشست خبری که صبح امروز در محل این شرکت برگزار شد با بیان این‌که مهم‌ترین موضوعی که ظرف مدت واگذاری شرکت تایدواتر خاورمیانه به بخش خصوصی انجام گرفته است، تغییر نگاه بوده است، گفت: در حال حاضر ما یک هدف بیش‌تر نداریم و آن هم سودآوری این شرکت است. در یک سال اخیر تمام تلاشمان این بود که این نگاه در مجموعه بزرگ تاید واتر جا بیفتد.

او ادامه گفت: این شرکت نیرو انسانی محور است که با حدود 4 هزار و 300 پرسنل در تمام بنادر ایران حضور دارد.

مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه با بیان این‌که 50 درصد از کارهای بندری را این شرکت انجام می‌دهد، ابراز کرد: در سال 96 چیزی حدود 60 میلیارد تومان مجموع سود شرکت بوده است و این رقم در سال 97 به 160 میلیارد تومان رسید و انتظار داریم که این رقم در سال 98 بالاتر هم برود.

وی تأکید کرد: امروز می‌توانیم به جرات بگوییم که به صورت سیستماتیک ناسالمی در مجموعه تاید واتر جمع شده است.

زارعی با اشاره به مشکلات 10 ساله بیمه و مالیات این شرکت گفت: در سال جاری می‌توانیم مدعی شویم موضوع بیمه و مالیات تا سال 96 حل شده است. مسئله دوم مشکل مدیریت هزینه‌ها بوده است؛ این شرکت علاوه بر قرارداد 4 هزار و 300 نفر حدوداً دو برابر قراردادهای پیمانکارای با دیگران داشت در راستای این موضوع تمامی قراردادهای پیمانکاری موردبازنگری قرار گرفت.

مدیرعامل تاید واتر خاورمیانه با بیان این‌که خریدهای خارجی این شرکت زیر 20 درصد رسیده است، افزود: یکی از کارهای بزرگی که در مجموعه شده موضوع مدیریت امور یخچالی است. تجهیزات بسیار مناسبی در بنادر کشور در حوزه امور یخچالی در راستای واردات و صادرات کالاهای فاسد شدنی ایجاد شده است از همین‌رو سهامداران ما نیز به این بخش ورود کرده‌اند.

این مقام مسئول در شرکت تاید واتر، اظهار داشت: ما در راستای دورن سپاری که انجام داده‌ایم، سودی که در گذشته بالغ بر 20 میلیارد تومان از شرکت خارج می‌شد را مجدد به مجموعه بازگرداندیم.

زارعی با بیان این‌که واسطه در قراردادهای حوزه بندری کاملاً حذف شده است، بیان کرد: افزایش سرمایه صددرصدی داریم که همراه با مجمع عمومی عادی‌‌مان در بیست روز آینده برگزار می‌کنیم که از محل وجه نقد است اما واقعیت این است که سهامداران پولی نمی‌دهند چون سودمان بالا است.

او گفت: افزایش سرمایه 100 درصدی از محل وجه نقد و دریافتی سهامداران تا 20 روز آینده عملیاتی می شود.

مدیرعامل این شرکت با بیان این‌که 10 هزار سهامدار خرد داریم که ۸ هزار نفر آن‌ها از مجموع خودمان هستند و ۲۰ درصد دیگر نیز سهام تایدواتر که از طریق بورس وارد شده اند، توضیح داد: پس از تحویل این شرکت در سال 96 متوجه شدیم که تایدواتر مطالبات بسیاری دارد و ما از طریق تعامل، دادگاه، شکایت و ... توانستیم 85 میلیارد تومان از 200 میلیارد تومان مطالبات خود را یعنی حدود 40 درصد را زنده کنیم.

او به موضوع خروج کشتی‌های مغروقه از اروند و آبراه‌های خورموسی اشاره کرد و گفت: تاکنون توانسته‌ایم هفت کشتی را خارج کنیم و قرارداد خارج‌سازی سه مغروقه را برای سال 98 امضا کردیم این در حالی است که 48 کشتی مغروقه در اروند وجود دارد که می‌توانیم نسبت به رهاسازی آن‌ها اقدام کنیم.

وی با اشاره به این که عراقی‌ها هم برای خارج‌سازی 24 کشتی مغروقه در اروند با تایدواتر مذاکراه کرده‌اند؛ گفت: در سال جاری امسال 30 درصد از درآمدهای تایدواتر دریایی خواهد بود چرا که درآمدهای دریایی ارزی و روزانه است و یک درآمد مستمر برای شرکت محسوب می‌شود،

زارعی بیان کرد: این شرکت دارای هشت شناور و یک شناور در حال ساخت است که در تمام این سال‌ها درآمد شناورها صفر بوده است هیچ درآمدی را برای شرکت نداشتند.

او در خصوص ادعاهای تعدیل تعدادی زیادی از پرسنل این شرکت توضیح داد: ما استراتژیکی مبنی بر اخراج نیرو را نداشته ایم و تا به امروز به‌هیچ‌عنوان نیرویی مگر اینکه درخواست نامتعارفی داشته باشد، اخراج نکرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.