| کد خبر: 189922 |

مدیرعامل راه آهن اعلام کرد:

◄ انجام مذاکره برای افزایش سرعت قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان به ۳۵۰ کیلومتر

مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای ارتقای سرعت قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان آغاز شده تا سرعت به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن گفت: مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای ارتقای سرعت قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان آغاز شده تا سرعت به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی بعدازظهر امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت اجرایی و تأمین مالی پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت: اجرای این پروژه برعهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است، اما طرح در قانون به نام شرکت راه‌آهن است.

وی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن و شرکت ساخت در این پروژه به صورت مشترک با یکدیگر کار می‌کنند؛ افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: طی تفاهم نامه‌ای که با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به امضا رسید، مسئولیت اجرای پروژه و بررسی و نظارت میدانی برعهده شرکت ساخت است و تأیید نهایی و پرداخت صورت وضعیت‌ها در شرکت راه‌آهن انجام می‌شود.

رسولی با اشاره به این‌که پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش‌های مختلف متفاوت است گفت: ضرورت دارد سرعت این قطار، سرعتی قابل قبول باشد. مذاکرات برای ارتقای سرعت این قطار با سازمان برنامه و بودجه آغاز شده تا سرعت از ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

مدیرعامل راه آهن همچنین درمورد قطار برقی تهران ـ مشهد گفت: کارهای پروژه انجام شده، اما طرف چینی هنوز نتوانسته تضامین لازم را تأمین کند که در صورت ارائه طرف چینی، پروژه آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فاینانس آذربایجان در مورد خط آهن رشت ـ آستارا هنوز فعال نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.