| کد خبر: 189854 |

در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی امضا شد؛

◄ امضا سه قرارداد در راستای تولید ناوگان ریلی

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی صنایع تجهیزات و خدمات هم‌زمان با ششمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت اخیر در مهندسی راه‌آهن افتتاح شد که همزمان ۳ تفاهم‌نامه و قرارداد تأمین منابع مالی و تولید ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور به امضا رسید.

تین نیوز

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی صنایع تجهیزات و خدمات هم‌زمان با ششمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت اخیر در مهندسی راه‌آهن  افتتاح شد که همزمان ۳ تفاهم‌نامه و قرارداد تأمین منابع مالی و تولید ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در پی تشدید تحریم‌های ظالمانه، برگزاری نمایشگاه در حوزه حمل‌ونقل ریلی نشان‌دهنده عزم خانواده راه‌آهن برای عبور از این بحران است‌.

سعید رسولی ادامه داد: در عمل تصمیم داریم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم از همین رو سال جاری سال حمل‌ونقل ریلی است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ به رونق تولید داخلی گفت: خانواده راه‌آهن از ابتدای سال اقدامات ارزشمندی را رقم زده است.

رسولی اعلام کرد؛ عملیات اجرای تولید واگن‌ها در کشور شروع شده و به زودی تولید و وارد ناوگان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ایام تحریم می‌گذرد، گفت: کار تلاش و پیشرفت در ایران ادامه خواهد داشت و شرکت‌ها و کشورهای که در توسعه ایرانی مشارکت دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی شرایط فعلی شرایط جنگی با رویکرد اقتصادی تشبیه کرد و گفت: برای سال ۹۸ نوید اتفاقات خوبی را می‌بینیم.

هم‌زمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی و ششمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفته‌ای اخیر در مهندسی راه‌آهن ۳ تفاهم‌نامه و قرارداد تأمین منابع مالی و تولید ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور به امضا رسید.

 تفاهم‌نامه تأمین مالی خرید واگن باری از محل منابع مالی بازار سرمایه توسط شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن و شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل به امضا رسید.

 در  این تفاهم‌نامه طرفین توافق کردند در زمینه تأمین منابع مالی و ارائه خدمات مشاوره برای نوسازی و بهسازی ناوگان ریلی از محل منابع مالی بازار سرمایه همکاری لازم را به عمل آورند.

 این قرارداد توسط سید محسن فاضلیان مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن و عبادالله فروزش مدیرعامل شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل به امضا رسید.

 هم‌زمان با این نمایشگاه قرارداد پرداخت یارانه صرفه‌جویی سوخت برای طرح توسعه حمل‌ونقل بار و مسافر بین راه‌آهن و شرکت ریل پرداز سیر به امضا رسید که مقرر است از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید طرفین بتوانند برای تولید ۵۰ دستگاه واگن باری لبه‌بلند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی با یکدیگر همکاری کنند.

 این قرارداد توسط سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ طلوعی مدیرعامل شرکت ریل پرداز سیر به امضا رسید .

در سومین قراردادی که هم‌زمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی به امضا رسید مقرر شد از محل یارانه صرفه‌جویی سوخت برای طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی به استناد ماده ۱۲ رفع موانع تولید بین شرکت راه‌آهن و شرکت  توکاریل به امضا رسید.

 در این قرارداد طرفین موافقت کردند برای خرید ۲۰۹ دستگاه واگن لبه‌بلند شش محوره از طریق تولید داخل با یکدیگر همکاری کنند.

 این قرارداد توسط سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محسن سعید بخش مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی و ششمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن روزهای ۱۹ تا ۲۲ خردادماه سال جاری با حضور تمام دست‌اندرکاران حمل‌ونقل ریلی کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.