| کد خبر: 185184 |

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان‌ غربی خبرداد:

جابه‌جایی۱۵ هزار و ۸۲۳ نفر طی سال ۱۳۹۷ از طریق راه‌آهن ارومیه

حدود ۱۶هزار مسافر سال گذشته از طریق راه‌آهن ارومیه جابه‌جا شد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان‌غربی، گفت: از این تعداد هشت‌هزار و ۳۶۸ نفر مسافر ورودی به راه آهن ارومیه و هفت هزار و ۴۵۵ نفر خروجی از این ایستگاه بود.

​به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، ​شاپور ارسلانی افزود: ظرفیت اشغال این مسیر در این مدت ۹۸ درصد بود که رقمی قابل توجه به شمار می رود.

وی با اشاره به این‌که مسافران می‌ توانند از تمامی آژانس‌های سطح کشور و شهر ارومیه به صورت اینترنتی بلیت راه آهن تهیه کنند، اضافه کرد: مبلغ میانگین بلیت قطار در مسیر ارومیه – تهران، ۶۵ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان بیان کرد: قطارهای درجه یک با واگن‌های چهار و ۶ تخته مسافران این منطقه را جابجا می کند.

ارسلانی با اشاره به این‌که بخش باری این ایستگاه از ۲ ماه پیش راه اندازی شده است، اضافه کرد: کارخانه داران و تولیدکننده ‌ها می‌توانند از این فرصت برای جابجایی کالاهای خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: هر هفته ۲ قطار در ایستگاه راه آهن ارومیه حضور می یابد و مسافران این شهر را به سمت تهران جابه‌جا می‌ کند.

به گزارش ایرنا راه‌آهن مراغه – ارومیه ۲ استان مهم کشور را به هم وصل کرده است و از شهرهای ملکان، نقده، میاندوآب و مهاباد عبور می‌کند؛ این خط آهن همچنین در روستاهای قزل قلعه، شیرین بلاغ و رشکان ایستگاه دارد و طول آن ۱۸۵ کیلومتر است.

مسیر خط آهن مراغه – میاندوآب – مهاباد – نقده – ارومیه از سال ۱۳۸۱ به طول ۱۸۲ کیلومتر آغاز شده بود که امسال با اختصاص دهها میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

از سال ۱۳۹۲ تاکنون علاوه بر اجرای ایستگاه‌های مدرن ارومیه و نقده، با تلاش ویژه دولت تدبیر و امید ۹۸ کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری و احداث و کاستی های دوره پیش از آن نیز برطرف شد.

برای هر کیلومتر ریل‌گذاری این طرح ۴۵ تا ۵۰ میلیارد ریال و برای کل آن بیش از پنج هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال هزینه شده که بیش از چهار هزار میلیارد ریال آن در دولت تدبیر و امید تامین شده است.

خط آهن مراغه – ارومیه دارای چهار ایستگاه است و ایستگاه ارومیه با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا و یک سالن ترانزیت، بزرگ‌ترین ایستگاه این مسیر به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.