| کد خبر: 180868 |

◄ بازگشت سوریه به اتحادیه جهانی راه‌آهن‌ها

وزارت حمل‌ونقل سوریه از بازگشت سازمان عمومی خطوط ریلی سوریه به اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) خبر داد.

تین نیوز

وزارت حمل‌ونقل سوریه از بازگشت سازمان عمومی خطوط ریلی سوریه به اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سازمان عمومی خطوط ریلی سوریه آماده است تا از همه امکانات برای از سرگیری عضویت فعال خود در اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها استفاده کند و می‌تواند یک پایگاه اینترنتی مختص این اتحادیه برای مشارکت در کارگاه های آن‌که مرتبط با فعالیت‌های این موسسه سوری است، ایجاد کند.

سازمان خطوط ریلی سوریه در طول سال های گذشته در جنگ با تروریسم به همه تعهدات مرتبط به آن در این اتحادیه پایبند بوده و تنها از سال 2011 نتوانسته تعرفه‌های آن را به دلیل تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه بپردازد.

سوریه این روزها با پشت سر گذاشتن هشت سال بحران ناشی از اقدامات و نقشه‌های برخی کشورهای غربی و عربی بار دیگر تلاش می کند تا با اقدامات مختلف ثبات و امنیت بیشتر را به این کشور بازگرداند.

پیش از این، برخی شرکت های هواپیمایی از بررسی آغاز دوباره پروازهای خود به دمشق خبر داده بودند.

اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها در سال ۱۹۲۲ پس از برگزاری کنفرانسی متشکل از نمایندگان بسیاری از دولت‌ها ، باهدف یکنواخت نمودن مقررات و شرایط بهره‌برداری از راه‌آهن تاسیس شد. مقر این اتحادیه در کشور فرانسه و در شهر پاریس است. این اتحادیه تنها سازمان تجاری است که در سطح جهانی به نیازهای حمل‌ونقل ریلی می‌پردازد و برای همکاری‌های بین‌المللی میان شرکت‌های راه‌آهنی اعم از دولتی و غیردولتی به وجود آمده است.

همچنین UIC به عنوان بزرگ‌ترین سازمان همکاری بین‌المللی راه‌آهنی شناخته می‌شود که هم از نظر تعداد اعضاء و هم از نظر طیف گسترده فعالیت‌ها مطرح است. راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۲۶ هجری شمسی مطابق با سال ۱۹۴۷ میلادی ، رسما به عضویت اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها درآمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.