| کد خبر: 177653 |

◄ اهمیت کاسپین در اتصال ریلی آن به راه‌آهن سراسری است

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اهمیت مجتمع بندری کاسپین را به اتصال آن به خط ریلی سراسری عنوان کرد.

تین نیوز

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اهمیت مجتمع بندری کاسپین را به اتصال آن به خط ریلی سراسری عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا ، رضا مسرور گفت: مجتمع بندری کاسپین با وضعیت فعلی خود از بزرگ‌ترین بنادر شمال کشور محسوب می‌شود که دارای مزیت‌های کم‌نظیری که ازجمله امکان پهلوگیری کشتی‌های تجاری تا سقف 100 هزار تن است، خدمتی که فقط در این بندر ایرانی قابل ارائه است.

او تاکید کرد: اهمیت مجتمع بندری کاسپین به اتصال آن به خط ریلی سراسری است، موضوعی که با نظر مساعد رییس جمهور و حمایت ویژه دکتر نوبخت و دبیر شورای عالی مناطق آزاد که نقش کلیدی در این مسیر دارند، در دستور کار قرار دارد، و این درحالی است که اتصال همه بنادر گیلان یعنی انزلی و آستارا نیز در این راستا الزامی است.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت:  در منطقه آزاد انزلی بخش خصوصی در حال ساخت 4 پست اسکله، مخازن سوخت 120 هزار تنی و سیلوی 90 هزار تنی است، زیرساخت‌هایی که ظرف دو سال آتی نقش خود را در توسعه مراودات تجاری کشور بروز خواهند داد.

مسرور با اشاره به عبور دو کریدور مهم بین‌المللی از مسیر گیلان و منطقه آزاد انزلی و نقش آن‌ها در رونق فضای کسب‌وکار و اشتغال‌زایی استان، اظهار داشت::  با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته این کریدور میان دو کشور راه‌اندازی شده، و در این مسیر توافقات متعددی با بخش دولتی و خصوصی چین منعقدشده است.

او افزود: بعد از سفر هفته پیش به چین، ظرف هفته‌های آتی محموله‌های جدید در مسیر به مقصد منطقه آزاد انزلی ترانزیت می‌شود، موضوعی که بیانگر توجه طرف چینی به مزیت‌های این مسیر تجاری است.

این مقام مسئول به اهمیت پروژه بزرگ کریدور جاده ابریشم دولت چین اشاره و خاطرنشان کرد: باید مزیت‌های موجود را پایدار نمود و این مهم از طریق افزایش مبادلات کالایی در قالب‌های صادرات و واردات محقق می‌شود، موضوعی که نیازمند همکاری و توجه رسانه‌ها به نقش کریدورها در مسیر توسعه استان است.

مسرور ادامه داد: احداث زیرساخت‌های لازم بر اساس الگوی موفق طرح‌های گردشگری دریایی منطقه ضروری است.

او به  نظرگاه گردشگری انزلی در نوار ساحلی منطقه اشاره کرد و گفت: این پروژه جذاب گردشگری دریایی از سوی سازمان ساخته می‌شود و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.