| کد خبر: 176615 |

◄ اختصاص قطار فوق‌العاده مشهد برای پایان این هفته

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اختصاص چندین رام قطار فوق‌العاده به مقصد مشهد برای ایام 28 صفر خبر داد.

تین نیوز

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اختصاص چندین رام قطار فوق‌العاده به مقصد مشهد برای ایام 28 صفر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، میرحسن موسوی گفت: تقاضای سفر ریلی به مشهد برای این ایام بسیار بالاست و تعداد متقاضی خرید بلیت قطار تهران-مشهد یا دیگر شهرها به مشهد بسیار افزایش یافته است، اما کمبود ناوگان ریلی نداریم.

او به پایان سفرهای اربعین اشاره کرد و گفت: تعدادی از قطارهایی که به زوار اربعین اختصاص داده شده بود، به صورت فوق‌العاده از مسیرهای پُرتقاضا به مقصد مشهد اختصاص داده شود.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن تاکید کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا علاوه بر قطارهای برنامه‌ای، در هفته جاری قطارهای فوق‌العاده را نیز زمان‌بندی و به مردم اعلام کنیم.

موسوی یادآور شد: علاوه بر قطارهای چهار و شش تخته، قطارهای اتوبوسی و اتوبوسیِ دوطبقه را هم به مسیر مشهد اضافه خواهیم کرد.

او در خصوص مسیرهای پر تقاضا گفت: از مبادی تهران، قم، تبریز و زنجان به مشهد معمولا بیشترین حجم تقاضا را داریم. با توجه به اینکه از این مبادی به تهران همواره قطار و صندلی خالی داریم، این احتمال وجود دارد که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا مسافرانی که از سایر شهرها متقاضی سفر به مشهد هستند به تهران بیایند و تنها از تهران قطار فوق‌العاده به مقصد مشهد مقدس راه‌اندازی کنیم تا همه بتوانند از قطارهای فوق‌العاده استفاده کنیم.

این مقام مسئول افزود: قیمت بلیت‌ها همان قیمتی خواهد بود که برای قطارهای برنامه‌ای از مسافران دریافت شده و قرار نیست نرخ بلیت قطار در این ایام تغییر کند.

موسوی با تاکید بر نظارت شرکت راه‌آهن بر قیمت بلیت‌ها، گفت: بلیت قطارهای مسافری (غیر از ۵ ستاره‌ها) نرخ تکلیفی دارند و شرکت‌های ریلی موظف به رعایت این نرخ هستند.

او اذعان داشت: ضمن اینکه تا کنون اخذ قیمت بلیت از مسافران از سوی شرکت‌های ریلی، خلاف نرخ مصوبه به ما گزارش نشده است.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  گفت:نرخ کرایه سفر ریلی تهران ـ مشهد از ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بسته به نوع قطار (۴ تخته، ۶ تخته، اتوبوسی و ...) متغیر است و بلیت تهران ـ مشهد برای قطارهای فوق‌العاده در این ایام نیز با همین نرخ به فروش می‌رسد.

موسوی در خصوص گران شدن بلیت قطارهای ۵ ستاره گفت: قیمت بلیتشان این نوع قطارها شناور و آزاد است تعداد این قطارها بسیار اندک است ( ۲ تا ۳ درصد) .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.