| کد خبر: 175627 |

◄ آستان‌قدس برای تکمیل خط‌آهن چابهار-زاهدان پیشنهاد کتبی بدهد

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آستان قدس رضوی خواست هرگونه پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای راه‌آهن چابهار-زاهدان را به صورت مکتوب ارائه دهد.

تین نیوز

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آستان قدس رضوی خواست هرگونه پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای راه‌آهن چابهار-زاهدان را به صورت مکتوب ارائه دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، قرارداد مطالعه و اجرای راه‌آهن چابهار-زاهدان در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۲ به‌صورت ترک تشریفات و در قالب EPC به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار و عملیات اجرایی عملا از ابتدای سال ۹۳ به‌صورت جدی آغاز شد.

تاکنون تنها قریب به ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال در قالب نقدی، اسناد خزانه و اوراق مشارکت به این طرح پرداخت شده است که خود مؤید نگاه ویژه سازمان برنامه‌وبودجه کشور به اهمیت طرح و تامین مالی آن از منابع داخلی است.

در خصوص پیشنهاد آستان قدس رضوی لازم به ذکر است که هرگونه پیشنهاد سرمایه‌گذاری باید به‌صورت مکتوب شامل استراکچر مالی، نحوه تامین مالی و بازپرداخت آن و هم‌چنین سود درخواستی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ارائه تا پس از بررسی و تایید، مراحل بعدی آن طی شود که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده و پیشنهاد مشارکت آستان قدس رضوی تنها در حد اخبار منعکس شده در رسانه‌ها بوده است.

 نکته قابل‌توجه این‌که شرکت متبوع تمایل به مدل‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی نظیرBLT,BOT و فاینانس داخلی و خارجی را داشته و آماده مذاکره به‌صورت جدی با پیشنهاددهندگان واقعی است. در همین راستا نیز ضمن استقبال از تمامی پیشنهادهای سرمایه‌گذاری به روش‌های مذکور آمادگی کامل برای بررسی پیشنهاد مدون آستان قدس رضوی را نیز دارد.

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به جهت محدودیت منابع مالی جهت اجرای بخش شمالی کریدور (زاهدان-مشهد) به طول حدود ۹۴۰ کیلومتر، اقدام به تقسیم‌بندی طرح برای اجرای آن گرفته است.

بخش زاهدان-زابل-بیرجند به طول تقریبی ۶۳۰ کیلومتر از طریق فاینانس شرکت چینی صورت می‌گیرد.

 بخش بیرجند تا محور بافق-مشهد نیز کنسرسیومی از چند شرکت پیمانکار داخلی تشکیل و مقرر است به میزان ۷۰درصد از منابع ریالی صندوق توسعه ملی و مابقی توسط کنسرسیوم و دولت تامین شود.

مناقصه قطعه اول این پروژه از سمت محور بافق-مشهد تا گناباد به طول ۴۸کیلومتر در اواخر سال ۹۶برگزار و عملیات زیرسازی آن با پیشرفت فیزیکی ۲۰درصد در حال انجام است.

 در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل طرح شامل زیرسازی، روسازی و ایستگاه‌ها ۳۴درصد و پیشرفت فیزیکی زیرسازی حدود ۵۰درصد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یه فکری هم استان برای راه اهن بصره- خرمشهر بکند!