| کد خبر: 173659 |

◄ برگزاری مانور مدیریت حوادث و رسانه‌ها در اداره‌کل راه‌آهن شمال

در راستای تقویت مدیریت بحران، حادثه و سوانح مانور دور میزی مدیریت حادثه از لحظه‌ی رویداد در اتاق مدیریت بحران اداره کل راه‌آهن شمال برگزار شد.

تین نیوز

در راستای تقویت مدیریت بحران، حادثه و سوانح مانور دور میزی مدیریت حادثه از لحظه‌ رویداد (پیام مخابره تلفنگرام) با حضور آقای حسین نصیری معاون اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه ونماینده معاونت فنی و زیربنایی و در کمیته پدافند غیرعامل راه‌آهن و کمیسیون پیشگیری از سوانح اداره کل راه‌آهن و کارشناسان رسانه‌ی راه‌آهن در اتاق مدیریت بحران اداره‌کل راه‌آهن شمال برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن شمال، اکبر سعادت در این مانور با تعریف حادثه فرضی حادثه‌ی برخورد قطار ریل باس با مینی‌بوس اقدامات کمیسیون سوانح راه‌آهن شمال مورد ارزیابی واقع شد.

طراحان مانور فرضی با تعریف شایعه‌های رسانه‌ای مدیریت رسانه‌ای اعضای کمیسیون سوانح اداره‌کل راه‌آهن شمال را تحلیل و تعقیب کردند و اداره کل راه‌آهن شمال به‌عنوان پایلوت برای مانور دور میزی انتخاب شد. طراحان و ناظران ضمن ارزیابی و سرعتَََََََََََََ‌سنجی نکات مورد نیاز را برای اعضای کمیسیون سوانح تشریح و تحلیل و در گفتگوهای متقابل به بررسی بهتر شدن مدیریت سوانح پرداختند.

یوسف گران‌پاشا مدیرکل راه‌آهن شمال ضمن قدردانی از اداره‌کل ایمنی و نظارت بر شبکه به‌ضرورت اجرایی این شیوه تاکید و در سخنانی به تشریح روند عملی حوادث و سوانح واقعی پرداخت وی مدیریت افکار عمومی را در حوادث برخورد با وسایل نقلیه و عابرین مهم شمرد مدیرکل راه‌آهن شمال هدف همه‌ی تلاش‌ها را کاهش حوادث این‌چنینی برشمرد و افزود حوادث برخورد خسارت‌هایی جبران‌ناپذیر برای خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

نصیری معاون اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه نیز هدف از طراحی این مانور دور میزی را بالا بردن توان ناحیه برای مدیریت سوانح و رفع ایرادات و آسیب‌شناسی موانع برشمرد و تاکید کرد که هدف کلی راه‌آهن کم شدن آمار حوادث حمل‌ونقل ریلی است.

سعادت نماینده معاونت فنی و زیربنایی نیز سرعت عمل دقیق و کم حاشیه و استفاده بهینه از وقت و امکانات را عامل مهم در کاهش خسارت‌ها عنوان کرد. وی همچنین مدیریت شایعات رسانه‌ای به‌ویژه شایعات فضای مجازی و سرعت العمل روابط عمومی‌ها را عامل مهمی در تحلیل افکار عمومی دانست.

مانور دور میزی از ساعت هشت روز شنبه ۲۴/۶/۹۷ شروع و ساعت ۱۲ به پایان رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.