| کد خبر: 171423 |

مدیرکل راه آهن شمال مطرح کرد؛

نظارت فنی کارشناسان دو دانشگاه بر پل ورسک

کارشناسان دو دانشگاه بر پل ورسک نظارت فنی دارند.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال گفت که پل ورسک از سوی کارشناسان فنی 2 دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر تهران نظارت می شود.

به گزارش تین‌نیوز، یوسف گران‌پاشا در بازدید خبرنگاران ملی و استانی از پل ورسک افزود : هرساله از سوی این کارشناسان ابینه فنی پل ورسک بازبینی و مشکلات روبنایی و زیربنایی احتمالی آن برطرف می شود.

وی گفت که علاوه بر این ، سنسورهای هشدار دهنده فنی نیز بر روی پل ورسک نصب شده است که هر گونه مشکل فنی را اطلاع رسانی می کند.

مدیرکل راه آهن شمال هر گونه بروز مشکل فنی برای این پل ریلی را رد کرد و این مباحث را ناشی از عدم اطلاع از وضعیت نگهداری آن عنوان کرد.

گران‌پاشا در مورد پایان یافتن ضمانت نامه ابینه فنی پل ورسک از سوی کشور سازنده هم گفت که هیچ گونه مباحثی در مورد گارانتی برای ابنیه های فنی در دنیا مرسوم نیست و مهمترین بحث در این ساخت و سازها ، شیوه نگهداری است که در مورد پل ورسک تمام مسایل فنی رعایت می شود.

وی افزود : در حال حاضر قدمت برخی ابنیه ها در جهان به یک هزار سال نیز می رسد که همچنان مورد استفاده است و تنها راهکار بهینه برای بهره برداری از آنها ، نگهداری اصولی و درست آنهاست.

مدیرکل راه آهن شمال گفت که هم اکنون پل ورسک توانایی نگهداری 400 تن وزن قطار و واگن ها را دارد و روزانه افزون بر 16 رام قطار مسافری و بیش از 30 رام قطار باری از این پل تردد می کنند.

به گفته وی ، سالانه 2.5 میلیون تن بار از روی پل ورسک حمل می شود و این ظرفیت با برقی شدن قطار و بهره برداری از اسکله رورو در بندرامیرآباد به 7.5 میلیون تن خواهد رسید.

** شروع فعالیت برقی کردن قطار شمال کشور

مدیرکل راه آهن شمال گفت که طرح برقی کردن قطار محور شمال نیز از سوی پیمانکاران روسی در حال اجرا است.

گران‌پاشا افزود : مرحله اول این طرح برای تجهیز امکانات در کشور سازنده پیگیری می شود و در مجموع تا 1401 این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی در مورد بروز مشکل در قرارداد اجرای این پروژه از سوی پیمانکار روسی با تایید ضمنی اظهار داشت که این مشکل در مورد نوع قرارداد است که رایزنی برای رفع مشکل ادامه دارد و در اجرای پروژه تاثیر چندانی ندارد.

محور راه آهن شمال در حوزه مازندران از گرمسار در استان سمنان تا گلوگاه در شرق مازندران به طول 300 کیلومتر است که سالانه یک میلیون مسافر از این مسیر جا به جا می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.