| کد خبر: 171484 |

در مراسم بازدید خبرنگاران از پل ورسک مطرح ‌شد:

◄ نصب سنسورهای هشداردهنده فنی بر روی پل ورسک

کارشناسان فنی دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر تهران بر پل ورسک نظارت دارند و هرساله کارشناسان این دو دانشگاه، ابینه فنی پل ورسک را بازبینی کرده و مشکلات روبنایی و زیربنایی احتمالی آن برطرف می‌شود.

تین نیوز

 مدیرکل راه‌آهن شمال در بازدید خبرنگاران از پل ورسک با اعلام این مطلب و تقدیر از خبرنگاران گفت: خبرنگاران رابط میان دولت‌مردان و مردم هستند و در این حوزه نقشی مهم و اثرگذار دارند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، یوسف گران‌پاشا که در ایستگاه ورسک میزبان اصحاب رسانه بود، با اشاره به قدمت این پل، از نصب سنسورهای هشداردهنده فنی بر روی پل ورسک اطلاع داد که هرگونه مشکل فنی را اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی توضیح داد: این نظارت‌ها مانع از بروز هرگونه مشکل فنی برای این پل‌ریلی می‌شود؛ ازاین‌رو تردیدها و طرح مسائلی در مورد مشکلات فنی این پل ناشی از عدم اطلاع از وضعیت نگهداری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پایان یافتن ضمانت‌نامه ابینه فنی پل ورسک از سوی کشور سازنده گفت: صدور ضمانت‌نامه برای ابنیه‌های فنی در دنیا مرسوم نیست و مهم‌ترین موضوع مطرح در این ساخت‌وسازها، شیوه نگهداری آن است که در مورد پل ورسک تمام مسائل فنی لحاظ می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر پل ورسک توانایی نگهداری ۴۰۰ تن وزن قطار و واگن‌ها را دارد و روزانه افزون بر ۱۶ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری از این پل تردد می‌کنند و سالانه ۲.۵ میلیون تن بار از روی پل ورسک حمل می‌شود و این ظرفیت با برقی شدن قطار و بهره‌برداری از اسکله در بندر امیرآباد به ۷.۵ میلیون تن خواهد رسید.

در قالب تورخبری قطار گردشگری تهران– سوادکوه، فعالان حوزه رسانه، از نزدیک در جریان فعالیت‌های شرکت راه‌آهن قرار گرفتد. در این سفر که به دعوت شورای هماهنگی روابط عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی و همکاری شرکت راه‌آهن برگزار شد، خبرنگاران و خانواده‌های آنان در حین بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این مسیر تاریخی راه‌آهن، با معماری و شرایط محیطی خطوط ریلی این منطقه آشنا شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.