| کد خبر: 170295 |

◄ پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در ورامین احداث می‌شود

فرماندار ورامین نقش راه آهن در ایجاد پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی منطقه را تشریح کرد.

تین نیوز

محمدرضا یوسفی گفت: با استفاده از خطوط ریلی در دشت ورامین می توان محصولات کشاورزی را به مناطق مختلف کشور یا خارج از کشور صادر کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، او در ادامه تشریح کرد: هم جواری دشت ورامین با راه آهن سراسری تهران ـ مشهد مزیت مناسبی برای حمل ونقل ریلی برای این منطقه فراهم کرده است.

فرماندار ورامین در ادامه گفت:  سه ایستگاه راه آهن ورامین، پیشوا و ابردژ، در این بخش از استان تهران مستقرشده و با استفاده از خطوط ریلی امکان صادرات را فراهم می کند.

یوسفی به نقش راه آهن در ایجاد پایانه های صادراتی تاکید کرد و گفت: کشاورزی محور اقتصادی دشت ورامین است و ایجاد پایانه های صادراتی می تواند علاوه بر اشتغال پایدار، به توسعه کشت محصولات باکیفیت نیز منجر شود.

او اظهار داشت: در هنگام به دست آمدن محصول، سرعت در حمل ونقل و ارسال به مناطق مختلف کشور باعث می شود تا دسترنج چندین ماهه کشاورز به دست مشتری رسیده و حاصل زحمت و تلاش را به دست آورده شود و تأخیر در این امر می تواند به نابودی محصول برداشت شده، منجر شود.

 فرماندار ورامین ادامه داد: به دلیل نبودن پایانه صادراتی کشاورزی، محصولاتی نظیر طالبی، خربزه، گوجه و بادمجان به موقع صادر نمی شوند و برخی کشاورزان به این دلیل متضرر می شوند؛ چراکه کافی است فقط چند روز این محصولات خریداری و روانه بازار مصرف نشود آن گاه حتی خراب شده آن را نیز نمی توان جابه جا کرد.

یوسفی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و با مشارکت بخش خصوصی، پایانه صادراتی محصولات و نهاده ها کشاورزی در این شهرستان احداث می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.