| کد خبر: 164792 |

در اولین جلسه کارگروه مالکان واگن‌های مخزن‌دار در سال 97 مطرح شد:

◄ کاهش 16 درصدی تعداد واقعی بارگیری واگن‌های مخزن‌دار

طبق بررسی‌ها، برنامه بارگیری سال 96 در مقایسه با سال 95 بالغ بر 4/5 درصد کاهش داشته است اما تعداد واقعی بارگیری واگن های مخزندار و در نتیجه تناژ مواد سوختی حمل شده در مقایسه با سال 95 بالغ بر 16درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تین نیوز

جلسه کارگروه تخصصی واگن‌های مخزن‌دار در محل دفتر شرکت توسعه حمل‌ونقل ریلی پارسیان و با حضور دبیر انجمن شرکت‌های ریلی، رئیس کارگروه تخصصی مخزن‌داران و مدیران شرکت‌های عضو کارگروه درباره گزارش عملکرد حمل‌ونقل سوخت در سال 96 برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، در این جلسه درباره روند نزولی حمل مواد سوختی که در سال 96 هم ادامه یافته است نظراتی از سوی کارشناسان حمل‌ونقل ریلی مطرح شد، به‌نحوی‌که طبق بررسی‌ها، برنامه بارگیری سال 96 در مقایسه با سال 95 بالغ بر 4.5 درصد کاهش داشته است اما تعداد واقعی بارگیری واگن‌های مخزن‌دار و در نتیجه تناژ مواد سوختی حمل شده در مقایسه با سال 95 بالغ بر 16درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که تن-کیلومتر حمل شده بالغ‌بر 28درصد با کاهش مواجه شده است.

در ادامه این جلسه مقرر شد در جلسات آتی عوامل و ریشه‌های روند کاهشی حمل مواد سوختی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد، چراکه با غیر فعال شدن بالغ‌بر 40درصد واگن‌های مخزن‌دار عملا کسب‌وکار این حوزه با بحران جدی مواجه خواهد شد.

همچنین پیرامون مدیریت یکپارچه حمل در مبادی بارگیری کمیته‌ای به سرپرستی دبیر کارگروه مخزن‌داران در انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و با حضور کارشناسان ذی‌ربط تشکیل شد تا ضمن بررسی ابعاد فنی، اجرایی و مالی فعالیت مشترک شرکت‌ها، نسبت به تهیه پیش‌نویس موافقت‌نامه همکاری بین شرکت‌ها اقدام شود تا در جلسه آینده کارگروه تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص صورت گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.