| کد خبر: 163565 |

◄ جبران عقب‌ماندگی صنعت ریلی در گرو ایجاد تغییر در مصوبات بودجه است

در برنامه توسعه پنجم و ششم بر توسعه حمل‌ونقل ریلی با افزایش سهم در آن تاکید شده اما تا عملیاتی شدن برنامه‌های مصوب، راه نسبتا طولانی داریم.

تین نیوز

حمل‌ونقل ریلی با همه تاثیری که می‌تواند بر توسعه مراکز جمعیتی کشور با ایجاد نظم در آنها داشته باشد، در کشور ما همچنان مغفول مانده است.

به گزارش تین نیوز، علیم یارمحمدی نماینده مجلس در تشریح دلیل این امر و دلیل این‌که چرا در فصل سفرهای نوروزی همچنان جاده، یکه تاز عرصه حمل‌ونقل است گفت: در برنامه توسعه پنجم و ششم بر توسعه حمل‌ونقل ریلی با افزایش سهم در آن تاکید شده اما تا عملیاتی شدن برنامه‌های مصوب، راه نسبتا طولانی داریم.

وی ادامه داد: از مجموع اهداف دو برنامه توسعه اخیر تنها ۲۰۰ کیلومتر از شبکه ریلی در چند سال اخیر توسعه داشته که لازم است برای جبران این عقب‌ماندگی مجلس به توسعه این صنعت ورود و برنامه‌ها را به دقت پیگیری کند.

یارمحمدی همچنین از این‌که در برنامه ششم توسعه توجه بیشتری به توسعه حمل‌ونقل ریلی شده ابراز خرسندی کرد و افزود: در حال حاضر عزمی جدی برای توسعه حمل‌و‌نقل ریلی دیده می‌شود اما به جز توجه به بودجه دولتی برای توسعه این صنعت، باید از سرمایه بخش خصوصی و خارجی هم بهره برد تا به ویژه در زمان پیک سفر، مثل سفرهای نوروزی بتوانیم به خوبی از حمل‌ونقل ریلی هم،  برای جابجایی مسافران به وجهی ایمن و سریع بهره ببریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.