| کد خبر: 162944 |

◄ قطار تبریز-جلفا 20 اسفند تا 20 فروردین رایگان است

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از افزایش 50 درصدی ظرفیت ریلی این استان به مناسبت سفرهای نوروزی 97 خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از افزایش 50 درصدی ظرفیت ریلی این استان به مناسبت سفرهای نوروزی 97 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، شاپور ارصلانی گفت: در نوروز امسال 150 هزار نفر صندلی در خطوط ریلی منطقه آذربایجان آماده خدمت‌رسانی هستند که این آمار برای سال گذشته 75 هزار صندلی بوده است.

او ضمن اشاره به تعیین شهر تبریز به عنوان مقصد گردشگری در سال 2018 گفت: یکی از دلایل این افزایش ظرفیت گردشگری استان آذربایجان شرقی و در راستای انتقال مسافر از جاده به ریل انجام‌شده است.

ارصلانی گفت:  بیش از 95 هزار نفر صندلی در بخش بین‌شهری شامل قطارهای تبریز - مشهد، تبریز - تهران و تبریز - مراغه، 51 هزار نفر صندلی در بخش حومه‌ای و یک هزار و 500 نفر صندلی در بخش بین‌المللی در مسیر نخجوان - مشهد است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: به مناسبت نوروز 97  قطار رایگان تبریز -جلفا از 20 اسفند امسال تا 20 فروردین سال آینده برقرار شد و هرروز از ساعت 7.5 صبح از ایستگاه تبریز به سمت جلفا و ساعت 7 بعدازظهر از جلفا به سمت تبریز حرکت می‌کند.

او به تجربه جابه‌جایی 30 هزار نفر از آذر تا بهمن در سفر رایگان در همین مسیر اشاره کرد و گفت:  ظرفیت روزانه  قطار تبریز-جلفا حدود 640 نفر در یک مسیر است که  این تعداد تا 2 هزار نفر در مسیر رفت‌وبرگشت قابل‌افزایش است.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان به آمادگی این اداره دی استقبال از مسافران نوروزی تأکید کرد و گفت: در این راستا واگن‌های با عمر بیش از 30 سال از رده خارج‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.