| کد خبر: 152179 |

از فردا تا هفتم آبان‌ماه حمل و نقل ریلی به مرز مهران بسته می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از فردا تا هفتم آبان‌ماه حمل و نقل ریلی به مرز مهران بسته می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از فردا تا هفتم آبان‌ماه حمل و نقل ریلی به مرز مهران بسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی فروزان امشب در آخرین جلسه از سلسله جلسات ستاد هماهنگی اربعین حسینی که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ستاد هماهنگی اربعین از اول اردیبهشت‌ماه برنامه‌ریزی‌ها برای پیاده‌روی اربعین را آغاز کرده است، و با برگزاری جلسات متمرکز، محورهای کاری افراد مشخص و دستور‌العمل‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تعداد 9 کمیته برای اجرا و هماهنگی برنامه‌ها در نظر گرفته شده است که تمامی آن‌ها برنامه‌های کاری خود را انجام داده‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: آن چه اکنون اهمیت دارد این است که خراسان رضوی در 5 محور امکان اسکان 60 هزار زائر پیاده اربعین را دارد.

فروزان عنوان کرد: اعزام 150 دستگاه اتوبوس شهری با راننده برای سرویس‌دهی به زائران در مسیر شوملی به نجف، اعزام 400 مبلغ دینی، اعزام 550 پاکبان و 250 خادم در حوزه‌های مختلف به عراق و اعزام سه واحد نانوایی با ظرفیت پخت روزانه 20 هزار قرص نان از دیگر خدمات خراسان رضوی به زائران اربعین است.

وی بیان کرد: در ایام اربعین امسال در محور کربلا 15 ایستگاه صلواتی با ظرفیت اسکان 22 هزار و 800 نفر راه اندازی می شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در کاظمین نیز 17 ایستگاه با ظرفیت اسکان 12 هزار نفر فعال می‌شود، متذکر شد: در نجف نیز 10 ایستگاه صلواتی با ظرفیت اسکان 29 هزار و 400 نفر ایجاد می‌شود.

 فروزان اضافه کرد: چهار ایستگاه صلواتی در سامرا با ظرفیت اسکان پنج هزار و 200 نفر ایجاد می شود و ایستگاه‌هایی نیز در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برای پذیرایی و اسکان زائران پیاده در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: تمامی مواکب به ارائه خدمات امداد و نجات و خدمت‌رسانی بهداشتی درمانی می‌پردازند و این خدمات  با اعزام 70 پرستار و 30 پزشک انجام می‌شود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی یادآور شد: یک‌هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران به مرزها در نظر گرفته شده، طبق اعلام راه آهن کشور از فردا تا هفتم آبان‌ماه، مسیر ریلی همه شهرها به سمت اهواز بسته است و از هفتم آبان‌ماه انتقال زائران به نقطه صفر مرزی توسط ناوگان ریلی انجام می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.